کد خبر : 12077
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 19:07

تفاوت قیمت عجیب خودروهای کارکرده در ایران و امارات!

تفاوت قیمت عجیب خودروهای کارکرده در ایران و امارات!

تجارت نیوز نوشت: در گزارش فعلی، فهرستی از شش محصول نسبتاً پرطرفدار در بازار جهانی به چشم می‌خورد که سعی شده مدل ساخت و کارکرد هرکدام از خودروها، مشابه یکدیگر باشد.

تجارت نیوز نوشت: در سال‌های اخیر قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران نسبت به همسایه اماراتی، اختلاف فاحشی پیدا کرده است. امارات یکی از پرمتقاضی‌ترین کشورهای حوزه خلیج فارس جهت واردات خودروهای لوکس به شمار می‌آید. از این رو خودرو در این کشور نسبت به بازار ایران از قیمت مناسبی برخوردار است.

به گزارش تجارت نیوز، بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر تحت تأثیر ممنوعیت واردات، ضربه‌های شدیدی دیده و دچار افزایش قیمت عجیب و غریب شده است. البته طی چند ماه گذشته با انتشار اخبار مربوط به واردات، قیمت خودروهای وارداتی نیز افت بسیاری را تجربه کردند؛ اما این کاهش قیمت‌ها در برابر افزایش نرخی که سال‌های گذشته داشتند، میزان قابل توجهی نبوده و همچنان اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در داخل ایران، بسیار بالاتر از امارات گزارش می‌شود.

در گزارش فعلی، فهرستی از شش محصول نسبتاً پرطرفدار در بازار جهانی به چشم می‌خورد که سعی شده مدل ساخت و کارکرد هرکدام از خودروها، مشابه یکدیگر باشد.

اقتصاد پرس

اختلاف قیمت‌ها از ۳ تا ۸ برابر!

همان‌طور که مشاهده می‌شود خودروهای وارداتی در بازار ایران، حدود سه الی هشت برابر بالاتر از بازار امارات به فروش می‌رسند که این به معنی گران‌فروشی آشکار خودروهای وارداتی به بهانه ممنوعیت واردات خودروست. به‌عنوان مثال پورشه ماکان ۲۰۱۷ با کارکرد ۱۳۷ هزار کیلومتر، در ایران تقریباً ۸.۵ میلیارد تومان گران‌تر از امارات به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

البته برخی از کارشناسان بازار نیز بر این باورند که به دلیل صنعت خودرویی که ایران دارد، دولت باید تعرفه‌های گمرکی بالایی برای خودروهای وارداتی وضع کند تا از این طریق، حمایت خود را از صنعت خودرو اعلام کند. همین امر موجب گرانی بیش از حد قیمت خودروهای خارجی در داخل کشور نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.