کد خبر : 8278
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 22:09

رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه مناطق آزاد دوغارون و مازندران

رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه مناطق آزاد دوغارون و مازندران
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، ایرادات شورای نگهبان به لوایح مناطق آزاد تجاری دوغارون و مازندران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ایرادات شورای نگهبان به این لوایح رفع شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لوایح مناطق تجاری مازندران و دوغارون، گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، ایرادات شورای نگهبان به لوایح مناطق آزاد تجاری دوغارون و مازندران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ایرادات شورای نگهبان به این لوایح رفع شد.

وی ادامه داد: لوایح مناطق آزاد تجاری دوغارون و مازندران برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان اوایل شهریور ماه بود که در نشست خبری خود درباره ایرادات شورای نگهبان به لوایح مناطق تجاری مازنداران، دوغارون و سرخس، گفت: اشکال جدی خاصی نسبت به آن‌ها وجود نداشت و تنها یک ایراد جزئی وجود دارد و آن هم اینکه در این مصوبات به قانون مناطق آزاد ارجاع داده شده و در آن قانون به قانون تجارت ارجاع داده شده است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان، افزود: از این جهت که قانون تجارت مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و متضمن برخی از احکام شرعی خلاف شرع می‌باشد، مورد ایراد فقهای شورای نگهبان قرار گرفته است، اگر در این مصوبه عبارتی افزوده شود، آن ایراد جزئی هم برطرف خواهد شد.

طحان‌نظیف درباره لایحه منطقه آزاد تجاری – صنعتی سرخس این نکته را هم خاطرنشان کرد که چون زمین‌های این منطقه عمدتاً وقفی هستند، شورای نگهبان متذکر شد که لازم است غبطه وقف در ایجاد و اداره منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس رعایت شود و مورد تأکید و تصریح قرار گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: اگر این سه لایحه مورد اصلاح قرار بگیرد، مجدد در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهیم داد و نظر خودمان را اعلام می‌کنیم.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.