کد خبر : 13414
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 0:02

گوشت وارداتی از روسیه و کنیا وارد بازار شد

گوشت وارداتی از روسیه و کنیا وارد بازار شد
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت‌های داخلی ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و گوشت‌های تنظیم بازار هم توزیع شده که در دسترس مردم قرار گرفته است که با گوشت‌های مصارف صنعتی که در خبرها به آنها اشاره شده، متفاوت است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: همه فروشندگان گوشت منتظر مشتری هستند و بازار گوشت مسکوت، بسته و ضعیف است. قیمت گوشت‌های داخلی ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و گوشت‌های تنظیم بازار هم توزیع شده که در دسترس مردم قرار گرفته است که با گوشت‌های مصارف صنعتی که در خبرها به آنها اشاره شده، متفاوت است.

وی ادامه داد: گوشت گوسفندی که از روسیه، استرالیا و کنیا وارد شده و با قیمت کیلویی ۲۸۲ هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد که مغازه‌دارها با نصب بنر آن را مشخص می‌کنند. گوشت گوساله کشتار داخل و بدون استخوان کیلویی ۴۳۰ هزار تومان برای مصرف کننده به فروش می‌رسد. دام زنده گوسفندی نیز حدود کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

ملکی دلیل کاهش تقاضای گوشت در ماه‌های شهریور و مهر را به شروع مدارس و پایان تعطیلات تابستانی نسبت داد و گفت: به دلیل بازگشایی مدارس و سفرهای تابستانی و هزینه‌های آنها برای خریدهای فرزاندان، مردم در این ماه‌ها توان خرید کمتری دارند .

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: به طور کلی قیمت بالای گوشت و پایین آمدن قدرت خرید مردم، باعث رکود بازار این محصول شده که به همین دلیل گوشت تنظیم بازار برای بالا بردن توانمندی خرید به بازار عرضه شده است تا اقشار ضعیف‌تر هم بتوانند از آن استفاده کنند. البته معمولا در فصل سرما مصرف پروتئین افزایش می‌یابد و مسئولان نیز وعده‌هایی داده‌اند مبنی بر اینکه عرضه گوشت‌های تنظیم بازار تا پایان سال جاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان بازار را کنترل کرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.