کد خبر : 10917
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 21:04

قیمت شکر کاهش می یابد؟

قیمت شکر کاهش می یابد؟
طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی سه کشتی شکر به زودی به ایران می‌رسد. اما التهاب بازار شکر می‌خوابد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ مدتی است که قیمت شکر در بازار صعودی شده است و هر کشتی شکری که وارد ایران می‌شود هم اثری بر بازار ندارد. البته اوایل شهریور ماه مسعود امرالهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، دلیل بهم ریختگی بازار ناشی از کمبود نیست.

او گفت: تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار داده شده و این انجمن ۲۰ تن شکر سهمیه‌ای در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده که ۵۰ درصد آن به فروش رسیده است. امراللهی افزود: شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تبادلات مالی خود را با آنها به موقع انجام دهند که اقدام به این کار نکرده بودند و به همین دلیل با کمبود در بازار مواجه شدیم.

 بازار شکر از وجود قاچاقچی رنج میبرد

با این حال برخی تحلیلگران معتقدند این موضوع چندان مهم نبوده است و بازار از وجود قاچاقچیان رنج می‌برد. قاچاقچیانی که گفته می‌شود شکر های وارداتی را مجددا صادر می‌کنند. برهمین اساس آنها معتقدند ورود شکر های جدید نیز کمکی به کنترل بازار نخواهد کرد.

اخیرا علیرضا پیمان پاک قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد، سه فروند شکر در راه رسیدن به ایران است و به زودی در بنادر ایران پلو می‌گیرد. او افزود: علاوه بر شکرهای وارداتی، شکر تولیدِ داخل نیز از اواخر مهرماه وارد بازار می‌شود تا کمی از التهاب قیمت این کالا کم کند.

در هفته‌های اخیر قیمت شکر به ۶۴ هزار تومان رسید. اما مشخص نیست با ورود این شکرها قیمت در بازار کاهش بیابد یا نه.

منبع: اکوایران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.