کد خبر : 15954
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 13:03

طرح سهمیه‌بندی شکر عملیاتی شد

طرح سهمیه‌بندی شکر عملیاتی شد
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از تعیین سقف تحویل شکر برای هر جواز کسب خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از تیر ماه  بازار شکر بهم ریخت و قیمت صعودی شد.  پس از مدتی اعلام شد که شکر در کشور کم شده است. البته از طرفی برخی همچون مسعود امرالهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند، دلیل بهم ریختگی بازار ناشی از کمبود نیست؛  بلکه ناشی از مدیریت بازار از سوی انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران است.

تا اینکه خبر رسید کشتی ها شکر به سمت ایران می آیند. این خبر را وزارت جهادکشاورزی شهریور داد.

در حال حاضر وضعیت بازار نرمال است و قیمت از کیلویی ۴۲ هزار تومان به کیلویی ۲۸ هزار تومان رسیده است. اما گذشته از ورود کشتی ها شکر آنچه باعث شده است بازار روی آرامش نسبی را ببیند سهمیه بندی شکر است. موضوعی که از ابتدا مقامات دولتی آن را تکذیب کردند.

اما به تازگی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران موضوع  سهمیه بندی شکر را تایید کرد. رضا کنگری،  رئیس این اتحادیه با اشاره به  کمبود شکر در ماه‌های گذشته گفت: اتحادیه بنکداران مواد غذایی برای ساماندهی بازار به این بخش ورود کرد و شکر دریافتی را از طریق بنکداران توزیع کرد.

طبق اعلام اتاق اصناف تهران ، او  افزود: شکر قبلا فقط توسط فروشگاه‌های بزرگ توزیع می‌شد و دلالان نیز مجددا آن را با نرخ آزاد وارد بازار می‌کردند؛ به طوری که قیمت شکر به کیلویی ۴۲ هزار تومان هم رسیده بود. اما با پیگیرهای صورت گرفته شکر در اختیار اتحادیه قرار گرفت.

کنگری تاکید کرد: درباره روند تامین شکر سوپرمارکت‌ها و خواروبار فروش‌ها گفت: اتحادیه بنکداران با زیرمجموعه‌های خود یعنی سوپرمارکت‌ها و خواروبار فروش‌ها و… نامه‌نگاری‌های کرد و اعلام کرد که به ازای هر جواز کسب یک تن شکر در اختیار آنها قرار می‌گیرد و آنها را مجاب کردیم که بیش از ۵ کیلو نفروشند و نرخ ۲۸ هزار تومان را نیز رعایت کنند.

او ادامه داد: قیمت شکر برای بنکداران به صورت عمده کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان با هزینه ارزش افزوده تمام و با قیمت ۲۶ هزار تومان به سوپر مارکت‌ها و مغازه‌ها داده می‌شود. در نهایت نیز با قیمت ۲۸ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

کنگری گفت: در حال حاضر بازار به ثبات رسیده و کمبودی در این بخش وجود ندارد.

اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.