کد خبر : 13724
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:35

قیمت جهانی نفت امروز هم ریزش کرد

قیمت جهانی نفت امروز هم ریزش کرد
قیمت نفت پس از کاهش بیش از یک دلاری در روز دوشنبه، تحت تاثیر امیدواری بازار به تسهیل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، اندکی کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  بهای معاملات نفت برنت با پنج سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت کاهش، به ۸۶ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

دولت ونزوئلا و اپوزیسیون قرار است روز سه شنبه، مذاکراتشان را از سربگیرند و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که این مذاکرات، به نفع انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد بود. منابع متعدد به رویترز گفتند: این مذاکرات می‌تواند به تسهیل تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا، منتهی شود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ ونزوئلا، آمریکا برای مجازات دولت مادورو، صادرات نفت این کشور را تحریم کرد.

هر دو شاخص بازار جهانی نفت هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و نگرانی نسبت به احتمال گسترش آن، رشد چشمگیری پیدا کرده بودند و نفت برنت ۷.۵ درصد رشد هفتگی داشت که بزرگترین رشد هفتگی آن از فوریه بود.

بر اساس گزارش رویترز، دولت آمریکا در جستجوی راه‌هایی برای افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی و مقابله با قیمت‌های بالاست. اما هر گونه افزایش واقعی تولید در ونزوئلا به دلیل عدم سرمایه‌گذاری جدید، زمان‌بر خواهد بود.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.