کد خبر : 15578
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 11:12

رئیس روابط ملی حماس: ما روی ورود آمریکا به جنگ حساب نکرده بودیم

رئیس روابط ملی حماس: ما روی ورود آمریکا به جنگ حساب نکرده بودیم
«علی برکه» یکی از اعضای ارشد جنبش حماس گفت که از واکنش آمریکا به خشونت‌های جاری در غزه «غافلگیر» شده است و در عین حال خاطرنشان کرد که آمریکا پس از اعزام هزاران سرباز و ناو هواپیمابرش به منطقه، رسما وارد جنگ شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «علی برکه» رئیس روابط ملی حماس در خارج از فلسطین طی مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز عنوان کرد: حماس توقع این حجم از پاسخ را از سوی ایالات متحده نداشت.

وی افزود: «پاسخ اسرائیل؟ بله ما انتظارش را داشتیم. اما اکنون شاهد ورود آمریکا به جنگ هستیم و ما روی این مسئله حساب نکرده بودیم.»

علی برکه در ادامه با اشاره به تونل‌های گسترده حفر شده در زیر غزه تصریح کرد: ما آماده یک حمله زمینی شده‌ایم و تونل‌های زیر زمینی ما برای ماه‌ها تجهیزات دارد.

دو منبع آگاه، اطلاعاتی را با ایالات متحده به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد حماس طی دو سال برنامه‌ریزی «تونل‌های مستحکمی را برای حمله به اسرائیل» ایجاد کرده و اعضای این جنبش با نصب خطوط تلفن‌هایی در این تونل‌ها، امکان برقراری تماس را فراهم کرده‌اند.

جنگ اسرائیل در نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی وارد بیست و دومین روز خود شده است. با اعلام ارتش اشغالگر مبنی بر گسترش عملیات زمینی در مرزهای نوار غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان خودروهای ارتش اسرائیلی و سربازانی که در تلاش برای نفوذ به مناطق مرزی غزه هستند، هدف قرار می‌دهند.

جنگنده‌های اشغالگران هم همچنان به بمباران منازل و غیرنظامیان ادامه می‌دهند. خبرنگاران شب گذشته را خشن‌ترین شب از زمان آغاز تجاوزات اسرائیلی ها به غزه از هفتم اکتبر توصیف کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.