کد خبر : 13743
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 15:20

۴ میلیون قوطی شیرخشک وارد کشور شد

۴ میلیون قوطی شیرخشک وارد کشور شد
رئیس تولیدکنندگان انجمن شیر خشک نوزاد گفت: درحالی که ارزبری واردات شیرخشک آماده نوزاد سه برابر تولید داخلی آن است اما به جای اختصاص ارز به واردات مواد اولیه به محصول نهایی اختصاص یافته است و ۴ میلیون قوطی شیرخشک از ترکیه وارد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هانی تحویل‌زاده رئیس تولیدکنندگان انجمن شیرخشک نوزاد اظهار داشت: ۶ ماه است که ارز برای واردات شیر خشک اختصاص نیافته است این اتفاق باعث تعطیلی برخی از واحد های تولیدی شیرخشک و تعطیل شدن برخی دیگر از آنها در ماه های آینده می‌شود.

وی افزود: درحالی که برای واردات محصول نهایی و شیرخشک آماده ارز اختصاص یافته است اما برای واردات مواد اولیه تولید ارز اختصاص نمی‌یابد.

رئیس تولیدکنندگان انجمن شیرخشک نوزاد ادامه داد: در سال قبل ۶۱ میلیون عدد قوطی شیر خشک نوزاد در کشور تولید شده است و کمبودی وجود نداشت و در ۱۵ سال گذشته حتی یک قوطی شیر خشک به کشور وارد نشده است و حتی  به عراق افغانستان و لبنان صادرات داشتیم.

رئیس تولیدکنندگان انجمن شیر خشک نوزاد با بیان اینکه واردات در مقابل تولید داخلی ارز بری ۳ برابری دارد، ادامه داد: ظرفیت کارخانه های شیر خشک در کشور ۱۱۷ میلیون عدد و تقریبا دوبرابر نیاز کشور است.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر مردم برای دریافت شیرخشک باید به سامانه اختصاص یافته و از طریق ثبت کد ملی شیر خشک دریافت کنند اما ظرفیت تولید داریم و به راحتی می توانیم آن را در داخل تولید کنیم.

تحویل‌زاده گفت: در صورت عدم اختصاص ارز به واردات مواد اولیه تا دو ماه آینده با بحران تولید شیر خشک در کشور مواجه خواهیم بود.

رئیس تولیدکنندگان انجمن شیر خشک نوزاد گفت: با توجه به اینکه به واردات شیرخشک آماده و مواد اولیه، ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده می شود، تولید این محصول در کشور به صرفه نیست و قابلیت رقابت خود را از دست داده است.

وی افزود:به تازگی نیز ۴ میلیون قوطی شیرخشک از ترکیه به ایران وارد شده است و فراخوان برای واردات سی میلیون قوطی شیرخشک وجود دارد درحالی که قبلا اعلام شده بود واردات مقطعی است.

تحویل‌زاده اظهار داشت:  وعده داده شده است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک در بازار حل شود اما برای جبران کسری از محل واردات اقدام شده است.

تسنیم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.