کد خبر : 11489
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 21:06

ممنوعیت فروش آنلاین داروهای دامپزشکی

ممنوعیت فروش آنلاین داروهای دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: فروش داروهای حیوانات همانند داروهای پزشکی بدون تجویز دامپزشک ممنوع است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ وحید صالحی، رئیس سازمان دامپزشکی در برنامه فرامتن با بیان اینکه حقوق و دستمزد دامپزشکان با توجه به شرایط و نوع محیط کاری خود بسیار متفاوت است به طوری که فردی در کشتارگاه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند با فردی که در کلینیک دامپزشکی فعالیت می‌کند حقوق و دستمزد متفاوتی دارد، افزود: سقف و کف حقوق دامپزشکان بین ۴۰ تا ۲۰ میلیون تومان است اما در این بین چالشی وجود دارد که این افراد حقوق خود را از کارفرما دریافت می‌کنند که ممکن است مشکلات و معضلاتی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: فروش آنلاین داروهای دامپزشکی همچنان مانند داروهای پزشکی ممنوع است و با توجه به آنکه ممکن است در روند تولید گوشت دام و طیور اثر بگذارد بدون تجویز دامپزشک ممنوع است.

صالحی بیان کرد: استفاده از داروهای آنتی بیوتیک در تمامی کشورهای دنیا بدون تجویز دامپزشک ممنوع است و همواره‌ اعلام می شود که باید از داروهای گیاهی در این بخش استفاده شود‌. این موضوع همچنان از سازمان تعزیرات پیگیری می شود و شهروندان‌ در صورت مواجه شدن با این موضوع با شماره ۱۲۱۵ تماس بگیرند.

ابلاغ تعرفه در شهریور

در ادامه این برنامه محمدحسن گلپایگانی، معاون امور فنی و صدور پروانه های نظام دامپزشکی گفت: طبق قانون رئیس دامپزشکی نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام می‌کند و به وزیر می دهد. همه ساله پیش از شروع سال جدید انجام می شود و قاعدتا آن مسیر قانونی را طی می کند اما در سال ۱۴۰۱ تعرفه ها دیر و آخرین روز سال اعلام شد که با وجود پیگیری ها در شهریور ماه ابلاغ شد.

او افزود: امسال تقریبا با افزایش ۴۰ درصدی روبرو خواهیم بود که این تعرفه ها بر اساس آمارهای مرکز آمار و بانک مرکزی بررسی و در دستور کار قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.