کد خبر : 6541
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 11:21

قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۹۲۵ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافته اما این فلز گرانبها در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی قرار دارد، چون سرمایه‌گذاران هنوز هم نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه جاری تردید دارند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۳۲ درصد افزایش به ۱۹۲۵ دلار و ۷۳ سنت رسید.

طبق گفته تحلیلگران، شرکت کنندگان بازار به دنبال سرمایه‌های دیگری هستند که سوددهی بیشتری داشته باشد و در حال حاضر دلار را انتخاب می‌کنند.

ارزش دلار ۰٫۲ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته اما در آستانه طولانی ترین روند افزایش هفتگی طی ۹ سال گذشته قرار دارد. سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار را هم در سطح بالایی نگه داشته است.

بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

بازارها ۹۳ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ۱۹ و ۲۰ سپتامبر بدون تغییر نگه دارد. اما ۴۱ درصد احتمال دارد نرخ بهره یک بار دیگر تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد.

بالا رفتن نرخ بهره سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را هم افزایش می‌دهد و از طرف دیگر هزینه نگهداری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را بالا برده و جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۰٫۵۴ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۳۷ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۳۰ درصد افزایش ۹۱۱ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.