کد خبر : 14970
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 17:01

غزه: حتی یک دانه قرص هم از کمک‌های بشردوستانه دریافت نکردیم

غزه: حتی یک دانه قرص هم از کمک‌های بشردوستانه دریافت نکردیم

مسئولان وزارت بهداشت فلسطین ضمن تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کدام از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را دریافت نکرده‌اند، از توقف فعالیت ۸ بیمارستان و مرکز درمانی، در نتیجه تداوم حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز، سه‌شنبه ۲۴ اکتبر طی گفت‌وگو با خبرنگار شبکه «المیادین» تاکید کرد که «تا این لحظه حتی یک دانه قرص از کمک‌هایی که درباره ورود آن به نوار غزه صحبت می‌شد، را دریافت نکرده‌ایم».

طبق گزارش المیادین، البرش توضیح داد: این کمک‌ها ابتدا وارد گذرگاه رفح شده و سپس به گذرگاه کفر ابوسالم منتقل می‌شود؛ که در آنجا هم توسط نظامیان رژیم اشغالگر بازرسی می‌شود و قبل از توزیع، به رفح باز می‌گردد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار المیادین، با بیان اینکه کمک‌هایی که وارد غزه می‌شود «پاسخگوی نیازها نیست»، تاکید کرد: بیش از ۲۹ مرکز درمانی و بسیاری از بیمارستان‌ها از کار افتاده‌اند.

شب گذشته برق بیمارستان اندونزی واقع در منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه به طور کامل قطع شده بود که ناظران این مشکل، را به معنی از کار افتادن آن توصیف کرده‌اند.

مدیر بخش بیمارستان‌های غزه هم در گفت‌وگو با خبرنگار «الجزیره» گفت که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش، ۸ بیمارستان از ۲۴ بیمارستان در نوار غزه فعالیت‌شان متوقف شده است.

در حالی رسانه‌ها از ورود سومین محموله کمک‌ها به غزه خبر می‌دهند که این کمک‌ها تاکنون تاثیری بر وضعیت بحرانی نوار غزه نداشته و ناظران تحولات گزارش می‌دهند ارتش رژیم صهیونیستی با انتقال این کمک‌ها به جنوب نوار غزه، سعی دارد تا ساکنان فلسطینی را وادار به ترک شمال غزه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.