کد خبر : 17852
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 16:00

محمود عباس: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم

محمود عباس: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم
رئیس تشکیلات خودگردان در سخنانی مدعی شد که آماده بر عهده گرفتن مدیریت غزه تحت یک راه‌حل فراگیر سیاسی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) در نوزدهمین سالروز مرگ یاسر عرفات، گفت که این تشکیلات آماده بر عهده گرفتن مدیریت غزه است.

به نوشته خبرگزاری وفا، او در ابتدای سخنان خود با «نسل کشی» خواندن حملات رژیم اشغالگر قدس در غزه، گفت که هیچ کلمه‌ای برای توصیف اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، ندارد.

محمود عباس افزود: «چگونه می‌توان در قبال کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در غزه که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند و همچنین نابودی دهها هزار واحد مسکونی و زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز امدادی سکوت کرد».

او سپس با هشدار به کوچاندن اجباری مردم غزه و کرانه باختری و قدس اشغالی گفت: «هرگز تکرار نکبت ۱۹۴۸ یا آوارگی ۱۹۶۷ را نخواهیم پذیرفت».

محمود عباس سپس با چراغ سبز نشان دادن به آمریکا در خصوص تحویل گرفتن مدیریت غزه، گفت که غزه بخش جداناپذیر کشور فلسطینی است و تشکیلات خودگردان در چارچوب یک راه‌حل فراگیر سیاسی آماده انجام مسئولیت خود در کرانه باختری، قدس و غزه است.

هرگز با اشغال غزه تحت هر عنوانی موافقت نخواهیم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه مسئولیت کامل آن‌چه در غزه می‌گذرد را متوجه رژیم اسرائیل دانست و گفت که راه‌حل نظامی و امنیتی موجب صلح و امنیت برای اسرائیل نمی‌شود.

محمود عباس تأکید کرد: «هزگز با اشغال غزه یا اشغال بخش‌های از آن تحت هر عنوانی موافقت نخواهیم کرد».

سخن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص مدیریت غزه، پس از آن است که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز امروز نوشت که محمود عباس به دولت آمریکا برای مدیریت نوار غزه پس از اتمام جنگ چراغ سبز نشان داده است.

به نوشته این روزنامه، محمود عباس به دولت آمریکا گفته که در صورت پایبندی واشنگتن به راهکار دو دولتی تمام عیار، حاضر به پذیرش چنین نقشی در غزه است.

در این راستا «حسین الشیخ» دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز به نیویورک تایمز گفته است که مقامات تشکیلات خودگردان منتظر طرح جدی از سوی واشنگتن برای پایبندی اسرائیل به راهکار دو دولتی هستند.

جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد

از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه سی و چهار روز می‌گذرد. در این حملات، ۱۰۵۶۹ نفر شامل ۴۲۳۷ کودک، ۲۸۲۳ زن و دختر و ۶۳۱ سالمند شهید شدند؛ علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ مفقود و ۲۶۰۰۰ شهروند فلسطینی مجروح ثبت شده است.

آمریکا و غرب همسو از این حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده‌اند. با وجود آنکه بسیاری از نهادهای کمک‌رسانی و بهداشتی سازمان ملل درباره وضعیت انسانی وخیم غزه هشدار داده‌اند، آمریکا و کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی هستند آتش‌بس در غزه تنها به نفع حماس خواهد بود.

وزرای خارجه گروه هفت از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند از وقفه بشردوستانه درگیری‌ها در غزه حمایت می‌کنند اما از درخواست برای آتش‌بس خودداری کردند.

تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون فلسطینی تحت تاثیر عملیات نظامی و رژیم صهیونیستی در ماه گذشته آواره شده‌اند و از محل زندگی خود در غزه فرار کرده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی هیچ یک از این موارد را در نظر ندارد و مدام بر این نکته تاکید می‌کند که جنگ را تا زمان نابودی کامل حماس ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.