کد خبر : 20596
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 14:52

منصور حقیقت پور نماینده سابق مجلس:

عده ای نان‌شان در تحریم است دوست دارند که کشور در تحریم باشد تا این پول های حرام را به دست بیاورند

عده ای نان‌شان در تحریم است دوست دارند که کشور در تحریم باشد تا این پول های حرام را به دست بیاورند

یک نماینده سابق مجلس می گوید: می‌کنم اگر تحریم ها برداشته شده بود و برجام اجرایی می‌شد و عضو سازمان های بین المللی می‌شدیم، شاهد رخ دادن این فسادها نبودیم. عده ای دوست دارند که کشور در تحریم باشد تا این پول های حرام را به دست بیاورند و پول جابجا کنند.

منصور حقیقت پور نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی، با اشاره به ارتباط فسادهای افشا شده و جریان های خالص ساز می‌گوید: این فسادها و اتفاقات در شان جمهوری اسلامی نیست. باید مقامات کاملا شفاف سازی انجام دهند تا مردم متوجه شوند. مردم این اتفاقات را برنمی‌تابند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی که مدعی عدالت و برقراری نظم و انظباط است، فساد های این چنینی که می‌توانست هزاران انسان را سیر و بی خانمان ها را خانه دار کند، هرگز قابل گذشت نیست. مقامات برای اینکه ریشه این اتفاقات را به طور کامل در کشور خشک کنند، باید به صورت قاطعانه با این موضوع برخورد کنند و عوامل آنها را از ریز و درشت به دادگاه بسپارند.

جریان خالص‌ساز تمامی مبادی قدرت را در اختیار دارد و همه عقلا را از سیستم خارج کرده اند. ببینید امروز سایه کدام جریان روی بنگاه‌های تولید ثروت ما است؟ وزارت نفت ، شستا، صندوق بازنشستگی دست چه کسانی است؟

این کارشناس سیاسی با اشاره به این که جرم، جرم است و تفاوتی ندارد که در چه زمانی رخ داده است، گفت: اگر در دولت گذشته تخلفی رخ داده حتما باید پیگیری شود و سهمی که دولت رئیسی در این تخلف دارد هم باید پذیرفته شود. دولت رئیسی مقصر است چرا مدام می‌خواهیم مشکلات را به این سمت و آن سمت پرتاب کنیم؟ باید بپذیریم یک جای این کشور می‌لنگد که این اتفاقات رخ می‌دهد. در زمان حضرت علی برادرش عقیل از حضرت علی یک تقاضای اضافی کرد نه دست اندازی، انطور با او برخورد شد.اگر دولت ها سهم و مسئولیت خودشان در این فساد را بپذیرند، ارزششان بالاتر خواهد رفت.

این فسادها و اتفاقات در شان جمهوری اسلامی نیست. باید مقامات کاملا شفاف سازی انجام دهند تا مردم متوجه شوند. مردم این اتفاقات را برنمی‌تابند. دولت رئیسی مقصر است چرا مدام می‌خواهیم مشکلات را به این سمت و آن سمت پرتاب کنیم؟ باید بپذیریم یک جای این کشور می‌لنگد که این اتفاقات رخ می‌دهد.

او در ادامه می‌گوید: من احساس می‌کنم اگر تحریم ها برداشته شده بود و برجام اجرایی می‌شد و عضو سازمان های بین المللی می‌شدیم، شاهد رخ دادن این فسادها نبودیم. عده ای دوست دارند که کشور در تحریم باشد تا این پول های حرام را به دست بیاورند و پول جابجا کنند. اگر می‌خواهیم این بساط جمع شود باید مانند همه جای دنیا به راحتی و در فضای آزاد معامله کنیم و پول جابجا کنیم.برخی نونشان در تحریم است و به اسم خدمت به نظام، کاسبی تحریم می‌کنند و نه اجازه برداشتن تحریم ها را می‌دهند و نه اجازه اجرایی شدن برجام و به نتیجه رسیدن رفع تحریم‌ها.

حقیقت پور با بیان اینکه این جریان، جریان خالص ساز است، گفت: این جریان تمامی مبادی قدرت را در اختیار دارد و همه عقلا را از سیستم خارج کرده اند. ببینید امروز سایه کدام جریان روی بنگاه‌های تولید ثروت ما است؟ وزارت نفت ، شستا، صندوق بازنشستگی دست چه کسانی است؟

اگر تحریم ها برداشته شده بود و برجام اجرایی می‌شد و عضو سازمان های بین المللی می‌شدیم، شاهد رخ دادن این فسادها نبودیم. عده ای دوست دارند که کشور در تحریم باشد تا این پول های حرام را به دست بیاورند و پول جابجا کنند.برخی نونشان در تحریم است و به اسم خدمت به نظام، کاسبی تحریم می‌کنند و نه اجازه برداشتن تحریم ها را می‌دهند و نه اجازه اجرایی شدن برجام و به نتیجه رسیدن رفع تحریم‌ها.

او در ادامه می‌گوید: ما باید دسترسی این افراد را به حکمرانی کوتاه کنیم و مملکت را بر پایه عقلانیت مدیریت کنیم. ما باید شرایط را تغییر دهیم و یکی از این امکانات انتخابات مجلس است. اگر مردم شرکت کنند می‌توانند افراد مناسب تر و عاقل تر را روی کار بیاورند. ما تبلیغ انتخابات را می‌کنیم و چه اشکالی دارد؟ ما تبلیغ حضور حداکثری در انتخابات را تبلیغ می‌کنیم چون معتقدیم از این راه می‌توان دست بسیاری از کاسبان و موافقان رویه موجود را کوتاه کنیم.

/اصلاحات نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.