کد خبر : 1986
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 14:09

این شهر گران‌ترین شهر جهان برای زندگی لاکچری است

این شهر گران‌ترین شهر جهان برای زندگی لاکچری است

سنگاپور برای نخستین بار به عنوان گران‌ترین شهر دنیا برای زندگی لوکس در صدر رده‌بندی قرار گرفته و می‌خواهد یک مرکز جهانی پیشرو برای ثروتمندان باشد.

به گزارش اقتصاد پرس بر اساس گزارش نشریۀ بلومبرگ، دولت‌شهر سنگاپور که سال ۲۰۲۲ در رتبه پنجم قرار گرفته بود، حالا از شانگهای و هنگ‌کنگ که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم هستند، پیشی گرفته است. لندن و نیویورک هم در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

به گزارش فرادید، جذابیت سنگاپور به عنوان یکی از نخستین مکان‌ها در آسیا که مرزهایش را در طول همه‌گیری بازگشایی کرد، برای افرادی با ارزش دارایی بالا در افزایش قیمت‌هایی که اکنون محلی‌ها با آن مواجه هستند منعکس شده است. بر اساس این گزارش، تا پایان سال ۲۰۲۲، سنگاپور حدود ۱۵۰۰ دفتر خانوادگی در این قلمرو خواهد داشت که دو برابر مقدار سال قبل است. این شهر گران‌ترین شهر دنیا از نظر قیمت خودرو است.

اقتصاد پرس

(شانگهای؛ دومین شهر گرانقیمت برای زندگی لوکس)

بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد: «استانداردهای زندگی بالا و تقاضاهای رو به افزایش بر زیرساخت‌های محلی به این معناست که زندگی در این شهر ارزان نیست. تقاضای ملک مسکونی بسیار زیاد است و خودروهای مشمول مالیات تنبیهی و بیمه درمانی ضروری به ترتیب ۱۳۳ و ۱۰۹ درصد گرانتر از میانگین جهانی هستند.»

شاخص سبک زندگی جولیوس بائر ۲۵ مورد از گران‌ترین شهرهای جهان را با تجزیه و تحلیل املاک مسکونی، اتومبیل‌ها، پروازهای درجه تجاری، مدرسه کسب و کار، شام‌های خوش‌طعم و سایر موارد تجملی رتبه‌بندی می‌کند. آسیا برای چهارمین سال متوالی گران‌ترین منطقه برای زندگی لوکس عنوان شده است.

اقتصاد پرس

(هنگ‌کنگ در رتبۀ سوم گران‌ترین شهرها قرار دارد)

نیویورک یکی دیگر از بهره‌مندان سودهای بزرگ است. سرمایه مالی ایالات متحده از رتبه‌ی یازدهم در سال گذشته به رتبه‌ی پنجم رسید و دلیل آن تقویت دلار و بازگشت مجدد پس از همه‌گیری کرونا بود.

لندن از رده‌ی دوم به رده چهارم سقوط کرده است. به گفته جولیوس بائر، برگزیت و «آشفتگی‌های متعاقب آن» همچنان اعتبار بریتانیا را ضعیف می‌کنند و این شهر اکنون با مراکز مالی در حال رشدی مانند دبی و سنگاپور در حال رقابت است.

برای نخستین بار از زمان آغاز این گزارش، اروپا، خاورمیانه و آفریقا مقرون به صرفه‌ترین مناطق برای زندگی خوب هستند و شهرهای اروپایی در رتبه‌بندی افت کرده‌اند.

اقتصاد پرس

دبی برای نخستین بار در بین ۱۰ شهر برتر قرار گرفت و هفتمین شهر گران‌قیمت شد و زوریخ به رتبه چهاردهم سقوط کرد. جولیوس بائر گفته است امارات در شاخص امسال بالاتر از حد انتظارات بوده است و جابجایی تعداد زیادی از ثروتمندان بر قیمت و تقاضای ملک این منطقه تاثیر گذاشته است.

بر اساس این نظرسنجی، با برداشته شدن محدودیت‌های همه‌گیری و بازگشت آزادی رفت و آمد، تقاضا برای سفر و سرگرمی افزایش یافته است. هزینه اقلام لوکس بیشترین افزایش را داشتند.

مارک متیوس، رئیس بخش تحقیقات آسیا-اقیانوسیه در جولیوس بائر در نشست رسانه‌ای در روز سه شنبه گفته است: «بسیاری از مردم هنوز در حالت مهمانیِ پس از همه‌گیری هستند.»

دیگر بهره‌مندان بزرگ سوئیت‌های هتل و پروازهای کلاس تجاری هستند. هرچند استثناهایی هم وجود دارد. قیمت دوچرخه‌ها که در دوران همه‌گیری بسیار گران بود، ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.