کد خبر : 5327
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 8:49

قیمت جهانی نفت امروز(۱۱ شهریور)

قیمت جهانی نفت امروز(۱۱ شهریور)
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۷۲ سنت معادل ۱.۹۸ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ انتظار کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی قیمت نفت را به بالاترین رقم طی یک بیش از ۶ ماه گذشته رسانده است.
انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر و در ماه اکتبر هم تمدید کند. بدین ترتیب طرح کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس ادامه خواهد داشت.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۷۲ سنت معادل ۱٫۹۸ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۵۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۹۲ سنت معادل ۲٫۳۰ درصد افزایش، ۸۵ دلار و ۵۵ سنت معامله می‌شود.

تحقیقات اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد. تقاضا برای نفت در این کشور آنقدر بالا رفته که ذخایر نفت خام در ۵ هفته از ۶ هفته اخیر رو به کاهش بوده است.
طبق گزارش اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد. نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته و دستمزدها رشد متعادلی داشته‌اند. بدین ترتیب احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بالا می‌رود.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا

از طرف دیگر تقاضا در سایر نقاط دنیا هم رو به افزایش است.
آژانس بین المللی انرژی و اوپک هر دو امیدوارند تقاضا برای نفت در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا در ادامه سال جاری میلادی افزایش یابد. اما ضعف اقتصاد این کشور سرمایه‌گذاران را نگران کرده است.
تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه عرضه این کشور در آینده است. تغییری در این هفته نداشته و روی همان ۵۱۲ حلقه چاه ثابت مانده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.