کد خبر : 15274
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 12:02

اولویت جذب نیرو در صندوق ذخیره فرهنگیان

اولویت جذب نیرو در صندوق ذخیره فرهنگیان
مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: حدود ۸۰ درصد جذب نیرو در این موسسه از میان خانواده فرهنگیان است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حمیدرضا نجف پور کردی سیاست راهبردی تیم مدیریتی جدید طی یک سال و نیم اخیر را افزایش نقش و مشارکت معلمان عضو صندوق با رویکرد امیدآفرینی، شایسته‌سالاری و توجه به خانواده فرهنگیان برشمرد و گفت: تلاش کردیم طبق وعده‌هایی که دادیم در راستای شفافیت در عملکرد، صداقت و تعهد به فرهنگیان ارجمند گام برداریم.

مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به تقویت چشمگیر و محسوس حضور فرهنگیان و خانواده آنها در مجموعه مؤسسه گفت: در یک سال و نیم گذشته حدود ۸۰ درصد از استخدام‌ها و به کارگیری نیروها از فرزندان و خانواده اعضای مؤسسه بوده است.

نجف پور تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که صندوق متعلق به فرهنگیان است لذا جهت گیری استخدام در مؤسسه باید صرفاً از میان فرهنگیان و خانواده معزز آنان باشد.

مدیرعامل صندوق ذخیره، با اشاره به اینکه اولویت انتصاب در مؤسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه نیز از بین اعضای فرهنگی و فرزندان آنان است، تصریح کرد: به جهت عقب ماندگی‌هایی که از گذشته‌ها نسبت به انتصاب مدیران از میان خانواده فرهنگیان عضو صندوق وجود داشته است در حال حاضر حدود ۴۴ درصد از مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تابعه از خانواده معزز فرهنگیان انتخاب شده‌اند که از تخصص، تبحر و تعهد لازم برای اهداف سازمان برخوردارند.

اهمیت سوابق علمی و تجربی افراد در انتصاب آنها

وی با اشاره به اهمیت سوابق علمی و تجربی افراد در انتصاب آنها، گفت: افراد منصوب شده بر اساس مسئولیتی که به آنها سپرده شده است، دارای مدارک تحصیلی و علمی مرتبط از کارشناسی تا دکتری بوده و سوابق علمی و تجربی ارزنده‌ای در کارنامه خود دارند که از آن در راستای افزایش ارزش‌آفرینی و سودآوری برای قشر معزز فرهنگیان بهره خواهیم گرفت.

مدیرعامل مؤسسه در ادامه در خصوص وضعیت رزومه و سابقه افراد جذب شده نیز گفت: علاوه بر تاکید بر دانش و تخصص لازم، شاخص‌های پاک دستی، خداترسی و سابقه عملکردی از لحاظ تدین، ولایتمداری، توجه به معلم و احترام به حقوق عامه نیز در انتصاب مدیران و کارکنان مدنظر بوده زیرا بحث امانتداری در خصوص دارایی‌های فرهنگیان و تکریم عملی آنها در صدر سیاست‌های راهبردی مؤسسه و اینجانب بوده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: به واسطه تعهدی که تیم مدیریتی مؤسسه نسبت به افزایش مشارکت و نقش فرهنگیان در بدنه مؤسسه داشت، بر اساس ابلاغ سازمانی، اولویت بر جذب فرهنگیان و خانواده‌های آنان بوده که چنین رویکردی برای اولین بار در سیاست‌های راهبردی مؤسسه ملحوظ و نهادینه شده است.

نجف‌پور تصریح کرد: تیم مدیریتی مؤسسه به توان مدیریتی فرهنگیان اعتماد کامل دارند زیرا در میان این قشر فرهیخته، تخصص‌ها و تجربیات کاری لازم در همه حوزه‌های فعالیت مؤسسه وجود داشته و فرهنگیان نسبت به هر فرد دیگری نسبت به اموال خود دلسوزتر هستند بنابراین، در آگهی‌های استخدام بر اولویت بکارگیری اعضای فرهنگی و خانواده آنان تاکید شده است.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.