کد خبر : 5827
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 9:51

صندوق ذخیره فرهنگیان ایر لاین جدید راه اندازی کرد

صندوق ذخیره فرهنگیان ایر لاین جدید راه اندازی کرد
حمیدرضا فتوحی در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی ایرلاین جدید وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این ایرلاین پس از اخذ مجوزهای لازم و گواهینامه از سوی سازمان هواپیمایی از تیرماه امسال شروع به کار کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان فعالسازی اروان بود. این صندوق پس از صلاحیت‌های پرواز و تاییدهای بازرگانی موفق به دریافت گواهینامه بهره‌برداری هوایی شد و ایرلاین جدید مبتنی بر مقررات سازمان هواپیمایی راه‌اندازی شد.

مدیرعامل این ایرلاین‌ گفت: اخذ این مجوز، پس از ممیزی‌های گسترده، نیاز به بازرسی‌های متعدد دارد و بازرسی‌ها و ممیزی‌های مبتنی بر مقررات ایکائو باید به اجرا برسد. این ایرلاین با اخذ تمام مجوزها و گواهینامه مورد نظر از تیر ماه امسال عملیاتی شد.

فتوحی با اشاره به اختصاص ظرفیت به پروازهای اربعین تاکید کرد. با توجه به اهمیت خدمات به زائران در ایام اربعین، برنامه‌ریزی‌ها و تمیهداتی برای توزیع عادلانه بلیت و اختصاص بلیت به متقاضیان به ویژه فرهنگیان انجام شده‌است. بخشی از بلیت براساس مصوبات سازمان هواپیمایی به توزیع عمومی و ۷۰ درصد بلیت‌ها در اپلیکشن فرهنگیان به این اقشار تعلق می‌گیرد. فرهنگیان از طریق «سوپر اپلیکیشن فرهنگیان» می‌توانند دسترسی آسان‌تری به بلیت‌های اربعین داشته باشند.

 ۶٠٠ صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی کشور اضافه شد

وی ادامه داد: فروش بلیت اربعین با ظرفیت ۷۰ درصدی ویژه فرهنگیان از امروز آغاز می‌شود. فردا نخستین پرواز تهران- نجف برای اربعین برقرار خواه شد.

فتوحی درباره خرید و واردات هواپیما برای ایرلاین جدید گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در اوج تحریم‌ها و اپیدمی کرونا توانستیم دو فروند بویینگ ۷۳۷ وارد کنیم. پس از آن ۲ فروند بویینگ ۷۳۷ هم از داخل کشور تامین کردیم. پس واردات هواپیما از آنجایی که هنوز گواهینامه و مجوز این ایرلاین دریافت نشده بود. این هواپیماهای را به ایرلاین دیگری اجاره دادیم اما پس از دریافت مجوز هواپیماها به ایرلاین بازگشت.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی ۴ هواپیما به طور میانگین ۶٠٠ صندلی در روز به ظرفیت ناوگان هوایی کشور اضافه شد.

فتوحی: مبنی بر اینکه با توجه به ادعای برخی از ایرلاین دارها مبنی بر اینکه صنعت هوایی زیان‌ده است. چرا سرمایه صندوق را وارد این بخش اقتصادی وارد کردید. اظهارکرد: هر چند حاشیه سود ایرلاین‌ها با توجه به تحریم‌ها و هزینه‌های دلاری پایین است اما زیان‌ده نیستیم. خوشبختانه تمام تعمیرات در داخل کشور انجام می‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.