کد خبر : 15201
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 21:52

تاکسی های شیراز برقی می شود

تاکسی های شیراز برقی می شود
استاندار فارس از برقی شدن تاکسی‌های شیراز خبر داد و گفت: با توافق انجام شده میان شورا و شهرداری شیراز، وزارت نفت و وزارت نفت تمامی تاکسی‌های شیراز برقی خواهند شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر امروز، ۳ آبان در شورای اداری استان فارس با تسلیت شهادت فلسطینیان و گرامیداشت نخستین سالگرد حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: بهره‌وری باتوجه به وضعیت کشور یک ضرورت است چراکه راهکاری موثر برای رشد و پیشرفت کشور بوده و باعث برون رفت تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه بهره‌وری هزینه‌ای ندارد و با به‌کارگیری راهکارها، منابع اضافه خواهد شد، افزود: با توافق انجام شده میان شورا و شهرداری شیراز و وزارت نفت تمامی تاکسی های شیراز برقی خواهند شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت ۴۵۰ میلیون تومان بلاعوض و شورای شهر شیراز ۲۰۰ میلیون تومان به خرید هر تاکسی اختصاص خواهند داد، تاکید کرد: استفاده از تاکسی‌های برقی در شهر شیراز باعث کاهش قابل توجه مصرف بنزین و برگشت پول طی مدت ۲ سال می‌شود.

ایمانیه طرح پزشک خانواده را یکی از راهکارهای بهره‌وری سلامت در دنیا دانست و گفت: تحقق نظام ارجاع بیماران، کاهش صدور نسخ سی تی اسکن و ام آر آی، جداسازی زباله های ضدعفونی و تهیه شناسنامه تجهیزات پزشکی از راهکارهای افزایش بهره وری در بخش سلامت است.

خواستار اطلاع رسانی فعالیت های موفق

نماینده عالی دولت در فارس ریسک پذیری و شجاعت در انجام بهره‌وری را از الزامات انجام بهره‌وری عنوان کرد و گفت: استفاده از تفکر، نوآوری و خلاقیت در تحقق بهره‌وری لازم است.

استاندار فارس با تاکید بر ابلاغ هرچه سریع‌تر آیین نامه‌های مرتبط با قوانین بهره‌وری، ‌ گفت: تدوین و ابلاغ آیین نامه توسط دولت پس از تصویب قوانین از سوی مجلس باید سریع تر انجام شود تا شاهد تسریع در روند اجرای قوانین باشیم از این رو در قوانین بهره وری نیز نیازمند هرچه سریع‌تر ابلاغ شیوه نامه‌ها هستیم.

وی مشخص کردن راهکارهای قانونی افزایش بهره وری را یکی از ملزومات تحقق این موضوع عنوان کرد و افزود: افزودن فصل ارتقای بهره وری در برنامه هفتم توسعه می تواند مثمر ثمر باشد.

ایمانیه ادامه داد: پاداش به کارمندان با اختصاص درصد کمی از منابع صرفه جویی شده در سازمان ها باعث اهتمام بیشتر کارمندان به مسئله بهره وری می شود. همچنین خواستار اطلاع رسانی فعالیت های موفق بهره وری در اقصی نقاط کشور برای الگوبرداری هستیم.

تفویض اختیار جایجایی نیروی انسانی بین وزارت خانه‌ها

نماینده عالی دولت در فارس، مشکلات مباحث نیروی انسانی را یکی از چالش های استان برشمرد و تاکید کرد: جابجایی نیروی انسانی یکی از راهکارهای افزایش بهره وری سازمانی است اما به دلیل تفاوت میزان حقوق وزارت خانه‌ها جابه‌جایی ها با مشکل روبه‌رو است.

استاندار فارس خواستار تفویض اختیار جایجایی نیروی انسانی بین وزارت خانه‌ها به استانداران با حفظ پرداخت حقوق از سوی سازمان مبدا شد و تاکید کرد: برای رفع بخشی از تقاضای استخدام نیروی انسانی جدید باید این اختیار تفویض شود.

وی در پایان سخنان خود درخصوص گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت از سفر به فارس رضایت داشتند که نشان از زحمات مدیران، مسئولان و مردم استان فارس دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.