کد خبر : 17675
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 19:10

سیاست‌های انقباضی دولت در حوزه پولی، تاثیرات منفی بر جای گذاشت

سیاست‌های انقباضی دولت در حوزه پولی، تاثیرات منفی بر جای گذاشت

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: تورم تا حدودی کنترل شده است اما درآمدها افزایش پیدا نکرده است و فاصله‌ها جبران نشد و همچنان سفره‌ها کوچک و شکم‌ها گرسنه است.»

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی بابایی کارنامی در خصوص کنترل تورم در نیمه دوم سال، اظهار داشت: دولت اقداماتی در راستای کنترل تورم داشته است اما سیاست‌های انقباضی دولت در حوزه پولی، تاثیرات منفی بر جای گذاشت و بخشنامه هایی صادر کردند تا هیچ تسهیلاتی پرداخت نشود که در نتیجه آن تمام بنگاه‌های اقتصادی کشور را به بن بست رساندند.

وی در ادامه افزود: البته بانک‌ها مقصر نیستند بلکه سیاست‌های بانک مرکزی غلط است؛ ما متاسفانه دچار افراط و تفریط شده ایم. یک روز دست بانک ها را چنان می بندیم که تبدیل به ابزار دستوری بانک مرکزی می شود و یک روز دستشان را به حدی باز می گذاریم که هر سوء استفاده ای که دلشان می خواهد انجام می دهند. بنابراین ما  با توجه به وضعیت موجود کشور، برای بانک ها تصمیم نگرفتیم و سیاست های بانک مرکزی بدترین سیاست های ممکن در طول تاریخ است.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تورم تا حدودی کنترل شده است اما درآمدها افزایش پیدا نکرده است و فاصله‌ها جبران نشد و همچنان سفره‌ها کوچک و شکم‌ها گرسنه است.

وی در پایان در خصوص آخرین تصمیمات در جهت افزایش حقوق کارگران،  خاطرنشان کرد: در حال مذاکره برای افزایش حقوق ها هستیم و وزیر کار هم از وزرای خوب است اما چند وقت اخیر فرار رو به جلو داشته و باید به سمت مردم و تشکل های کارگری باز گردد.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.