کد خبر : 22023
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 13:10

سنگ‌اندازی روزنامه دولت پیش پای فروشگاه‌ زنجیره‌ای فروش لوازم خانگی تازه تاسیس؛ سرای ایرانی تعطیل می‌شود؟

سنگ‌اندازی روزنامه دولت پیش پای فروشگاه‌ زنجیره‌ای فروش لوازم خانگی تازه تاسیس؛ سرای ایرانی تعطیل می‌شود؟

روزنامه ایران نوشت: با وضعیت پیش آمده به نظر می‌رسد که سرای ایرانی برای خیلی از بخش‌ها دردسر درست کرده است. این دردسرها باعث گرفتاری مردم، واحدهای صنفی و حتی شورای رقابت شده است. آن‌طور که فعالان بازار در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح کردند: سرای ایرانی در فروش و قیمت‌گذاری محصولات باید مورد رصد ویژه قرار گیرد.

اقتصاد پرس؛ روزنامه ایران بر لزوم شکسته شدن انحصار در سراهای ایرانی تاکید کرده است.

به گزارش ایران، سرای ایرانی، از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و هدفش این بوده که از تولید داخلی حمایت و واسطه‌ها را حذف کند. این مجموعه که خود را هایپر مارکت تخصصی تهیه جهیزیه معرفی کرده، ‌انواع لوازم خانگی را عرضه می‌کند. در حال حاضر ما سه سرای ایرانی داریم. اولین آن در قم و دومی در اصفهان است و سومی هم اخیراً در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.این مجموعه مدعی شده که با نوآوری در فراهم کردن شرایط متنوع خرید اقساطی و ارسال رایگان کالا به سراسر کشور، پایه‌گذار سبک جدیدی از مشتری‌مداری است.

این روزنامه نوشته است: این مجموعه در حالی اذعان به ارزان فروشی دارد که قیمت برخی کالاهای عرضه شده در سراها بالاتر از قیمت بازار است. در حقیقت قبل از آنکه شورای رقابت، وضعیت سرای ایرانی را بررسی کند، ‌گلایه‌های متعددی از قیمت و نرخ سود تسهیلات، مطرح شده بود.به عنوان مثال لباسشویی ایرانی در سرای ایرانی ۲۴میلیون و ۱۹۷ هزار تومان بود اما همین کالا در کف بازار، ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. ماشین ظرفشویی ایرانی هم در سرای ایرانی ۲۶ میلیون تومان بود و قیمت همان کالا در بازار در حدود ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

روزنامه ایران در پایان تاکید کرده است: با وضعیت پیش آمده به نظر می‌رسد که سرای ایرانی برای خیلی از بخش‌ها دردسر درست کرده است. این دردسرها باعث گرفتاری مردم، واحدهای صنفی و حتی شورای رقابت شده است. آن‌طور که فعالان بازار در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح کردند: سرای ایرانی در فروش و قیمت‌گذاری محصولات باید مورد رصد ویژه قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.