کد خبر : 10124
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 12:39

قیمت نفت تحت تاثیر کمبود عرضه یک دلار افزایش یافت

قیمت نفت تحت تاثیر کمبود عرضه یک دلار افزایش یافت
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر دورنمای کمبود عرضه در آستانه زمستان، حدود یک دلار افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛  بهای معاملات نفت برنت با ۸۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۹۴ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۶ سنت معادل ۰.۹ سنت افزایش، به ۹۱ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۷ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش، بسته شده بود.

آمار صنعتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته، حدود ۱.۶ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان حدود ۳۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

با این حال، بازارها نگران ذخایر نفت آمریکا در کاشینگ اوکلاهاما هستند که هاب تحویل معاملات نفت است و شاهد کاهش نگران‌کننده سطح ذخایر به حداقل سطح عملیاتی بوده است. کاهش بیشتر ذخایر در این هاب، ممکن است باعث فشار صعودی روی بازارهای نفت شود زیرا محدودیت عرضه ناشی از کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس را تشدید خواهد کرد.

لئون لی، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکتس» در این باره گفت: قیمت نفت در بحبوحه محدود شدن عرضه، نسبتا قوی است. با این حال، حمایتی که قیمت‌ها از تمدید کاهش عرضه اضافی عربستان سعودی و روسیه پیدا کرده اند، ممکن است تا آخر سال محدود شود. آمار اقتصادی کشورها در اروپا و آمریکا هم اخیرا ضعیف شده است. قیمت‌ها در اکتبر ممکن است نوسانی شوند اما بعید است در کوتاه مدت از مرز ۱۰۰ دلار عبور کنند. با این حال، قوی خواهند ماند.

آمار رسمی دولت آمریکا درباره ذخایر نفت، بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

هرچند بعضی از تحلیلگران انتظار دارند تعمیرات پاییزه فصلی پالایشگاه‌ها، اندکی به رشد ذخایر نفت کمک کند اما سایرین نگران هستند که تقاضای صادراتی بالا، ممکن است باعث کاهش بیشتر ذخایر شود.

همچنین، تحلیلگران گروه بانکی ANZ خاطرنشان کردند ممنوعیت صادرات بنزین و دیزل از سوی روسیه، به معنای فشار صعودی روی تقاضای پالایشگاه‌ها برای نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه با هدف تثبیت بازار داخلی و کنترل قیمت‌ها، هفته گذشته صادرات بنزین و دیزل به همه کشورهای خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ممنوع کرد.

ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.