کد خبر : 5610
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 9:50

سفر به مصر از مهر ماه برقرار خواهد شد

سفر به مصر از مهر ماه برقرار خواهد شد
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از عقد تفاهم نامه با فعالان گردشگری مصر برای برقرای سفر ایرانی‌ها به این کشور خبر داد و گفت: سفر به مصر و تمام مقاصد آن از قاهره و اهرام ثلاثه گرفته تا اسکندریه و شرم‌الشیخ از مهر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ چندی پیش حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) از برقراری سفرهای ایران به مصر و انجام پرواز نمادین به قاهره سخن گفت. هرچند در ابتدای امر تنها امکان سفر به یکی از مقاصد گردشگری مصر شرم‌الشیخ فراهم شده بود. بیشتر در حوزه گردشگری سواحل می‌گنجد اما قطعا جذابترین مقصد در مصر برای ایرانی‌ها قاهره و دیدن اهرام ثلاثه است. در این میان رفیعی از انجام رایزنی‌های بیشتر با بخش گردشگری مصر خبر داد. گفت: هفته گذشته به مصر و قاهره سفر کردیم. قرارداد و تفاهم‌نامه را با بخش گردشگری مصر امضا کردیم. بر این اساس بازدید از اهرام ثلاثه، زینبیه، قاهره، اسکندریه و… فراهم خواهد شد و فقط شرم‌الشیخ در میان گزینه‌های سفر به مصر نخواهد بود. بلکه سایر مقاصد نیز قابل بازدید برای ایرانی‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: قرارداد و تفاهم نامه ما با کشور مصر است و هیچ مشکلی بابت اجرایی کردن آن نخواهیم داشت. البته هنوز چالش‌هایی از سوی مسئولان دولتی مطرح است و از این رو ممکن است برقراری این سفرها کمی زمانبر شود.

به گفته رفیعی، به زودی و تا یک ماه آینده امکان پروازها و سفر ایرانیان به مصر فراهم خواهد بود. احتمالا طی یکی دو روز آینده فعالان گردشگری مصر به ایران سفر خواهند کرد. درخصوص نرخ‌ها و آماده‌سازی بسته سفر به تفاهم برسیم. تلاش ما آن است تا بتوانیم با وجود آنکه کشور مصر از کشوری مانند ترکیه دورتر است.اما قیمت بسته تور، از پکیج‌های رایجی که به کشورهای دیگر می‌رویم که نزدیک و چه دور، قیمت مناسب‌تر شود.

نرخ سفر به مصر

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران یادآور شد: به نوعی می‌توان گفت نرخ سفر به مصر کمتر از ۲۰ میلیون تومان نمی‌شود اما سعی‌مان آن است تا نرخ‌ها را کمتر کنیم.  فکر می‌کنم قیمت تور یک هفته‌ای به مصر از تور یک هفته‌ای به ترکیه کمتر شود. در قراردادی که ما امضا کرده‌ایم بیشتر مقاصد مصر وجود دارد.

او درخصوص صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی نیز گفت: هرچند ویزا فرودگاهی صادر نخواهد شد. اما در تفاهم نامه، ذکر شده که طرف مصری موظف است که برای گردشگران ایرانی ویزا صادر کند. این سفرها از مهر ماه برقرار خواهد شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.