کد خبر : 13756
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 15:48

اعلام جزئیات سفارش‌های الگوریتمی بورس در سال جاری

اعلام جزئیات سفارش‌های الگوریتمی بورس در سال جاری
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: نتایج بررسی انجام شده سفارشات در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۹ مهرماه، نشان‌دهنده آن است که حدود ۱۰ درصد از ارزش سفارشات خرد سهام و حق تقدم، شامل سفارشات الگوریتمی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از سازمان بورس، امیرمهدی صبائی با اشاره به جزئیات سفارشات الگوریتمی بیان کرد: در پاسخ به درخواست فعالان بازار و به منظور ارائه اطلاعات تکمیلی، جزییاتی از سفارشات الگوریتمی ارائه و در اختیار فعالان بازار قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نتایج بررسی انجام شده سفارشات در بازه زمانی ابتدای سال جاری تا پایان روز ۱۹ مهرماه، نشان‌دهنده آن است که حدود ۱۰ درصد از ارزش سفارشات خرد سهام و حق تقدم، شامل سفارشات الگوریتمی است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تاکید کرد: ۹ درصد از این آمار مربوط به سفارشات بازارگردان‌های الگوریتمی و یک درصد آن درخصوص سفارشات آنلاین الگوریتمی بوده است.

صبائی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور ارائه آمار دقیق‌تر در این زمینه، اطلاعات سفارش‌های الگوریتمی وارد شده در سامانه معاملات از ابتدای سال جاری تا ۱۹ مهرماه، به شرح جدول و نمودار زیر ارائه می‌شود.

جزئیات سفارش‌های الگوریتمی بورس در سال جاری اعلام شد

جزئیات سفارش‌های الگوریتمی بورس در سال جاری اعلام شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.