کد خبر : 9378
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مهر 1402 - 8:49

آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق تهران

آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق تهران
سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت تکمیل پایانه جدید شرق، اعلام کرد: به شرط تأمین منابع مالی، فاز نخست پایانه جدید شرق در زمستان سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محسن هرمزی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه توجه به ضرورت تکمیل و راه‌اندازی هرچه سریعتر پایانه جدید شرق و همچنین نیاز به احداث بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو تا پایانه جدید شرق، ادامه عملیات عمرانی و تجهیزاتی پایانه جدید شرق از تیرماه به شرکت متروی تهران واگذار شد.

وی گفت: با اینکه پایانه جدید شرق یکی از زیرساخت‌های تاثیرگذار در شبکه حمل و نقل عمومی و حل مشکل ترافیک در شرق تهران است. اما در سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و نیمه تمام رها شد.

هرمزی بیان کرد: رها شدگی پایانه جدید شرق موجب شد که عملاً ۲۰ درصد پس رفت و پیشرفت فیزیکی در پایانه رخ دهد، در این دوره مدیریت شهری برای دسترسی آسان به پایانه جدید شرق، مقرر شد که توسعه شرقی خط دو مترو با۴.۵ کیلومتر طول و ۲ ایستگاه در دستور کار قرار گیرد. پس مراحل آماده‌سازی پایانه مذکور اعم از عملیات باقی‌مانده عمرانی و همچنین اقدامات تجهیزاتی آن به شرکت متروی تهران واگذار شد تا در ۳ فاز پایانه را تکمیل و تحویل شهروندان دهد.

فاز نخست پایانه جدید شرق در زمستان سال جاری افتتاح می شود

وی با تاکید بر اینکه به شرط تأمین منابع مالی، فاز نخست پایانه جدید شرق در زمستان سال جاری افتتاح می شود. افزود: ترمیم و بازسازی ابنیه و تأسیسات مستهلک شده، تامین تجهیزات ویژه ترمینال اصلی، تأمین و راه‌اندازی تجهیزات پست برق و همچنین اجرا و تکمیل بخش ساختمان ترمینال و محوطه، از جمله مهمترین عملیات اجرایی مربوط به راه‌اندازی فاز نخست ترمینال جدید شرق است.

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تأثیرات ترافیکی افتتاح این پایانه افزود: با افتتاح پایانه جدید شرق شاهد آزادسازی اراضی انتهای خیابان دماوند که در حال حاضر پایانه فعلی در آن محل هستند،خواهیم بود و با انتقال اتوبوس ها به پایانه، گره ترافیکی این محدوده از پایتخت رفع می‌شود و مسافران بین شهری و خصوصاً کسانی که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور دارند نیز در وضعیت بهتری سفر خواهند کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.