کد خبر : 11857
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:14

ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین رقم در ۷ ماه گذشته

ریزش قیمت طلا به پایین‌ترین رقم در ۷ ماه گذشته
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۱۸۳۳ دلار و ۱ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی ۷ ماه گذشته رسید، اما امروز کمی افزایش یافت. طلا از ابتدای اکتبر با چالش‌های بسیاری مواجه بوده، احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور شرایط را سخت‌تر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۷۰ درصد افزایش به ۱۸۳۳ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰٫۷۳ درصد افزایش به ۱۸۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

اما بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را طی یک هفته گذشته کاهش داده است. قیمت طلا ۴ درصد طی هفته گذشته کاهش یافته بود که بیشترین کاهش قیمت از هفته منتهی به ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد، یعنی زمانی که قیمت طلا ۶ درصد پایین آمده بود. قیمت طلا حدود ۱ درصد طی ۷ روز گذشته کاهش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا در نهایت تا محدوده ۱۷۰۰ دلار پایین می‌آید. رشد قابل توجه اشتغال در آمریکا در ماه سپتامبر نتوانسته موج جدید فروش طلا را رقم بزند، اما تحلیلگران عقیده دارند هرگونه افزایش قیمتی پایدار نخواهد بود.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد ۳۳۶ هزار نفر به لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در ماه سپتامبر اضافه شده است، یعنی بالاترین رقم از ۵۱۷ هزار نفری که در ژانویه ثبت شده بود و بسیار بالاتر از ۱۸۷ هزار شغلی که در ماه اوت ایجاد شده بود.

این شرایط به نفع طلا نخواهد بود چون سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را افزایش می‌دهد. افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره با ۳٫۳۵ افزایش به ۲۱ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با ۲٫۰۳ درصد افزایش ۸۸۱ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.