کد خبر : 12505
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 19:39

سریال هک صرافی‌ها؛ هک ۸ میلیون دلاری صرافی HTX دفع شد

سریال هک صرافی‌ها؛ هک ۸ میلیون دلاری صرافی HTX دفع شد

صرافی HTX، پلتفرم معاملاتی که توسط Huobi Global اداره می‌شود، با موفقیت وجوهی را که توسط یک هکر در یک نقض امنیتی در اواخر سپتامبر به سرقت رفته بود، بازیابی کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پس از بازیابی وجوه، صرافی HTX همچنین به عنوان قدردانی، جایزه ۲۵۰ اتری را به هکر مذکور پیشنهاد کرد. جاستین سان، سرمایه‌گذار Huobi Global و مشاور HTX در پست اخیر خود در X گفت: ما تایید می‌کنیم که این هکر کلاه سفید، طبق وعده داده شده، تمام وجوه را به طور کامل برگردانده و همچنین پاداش ۲۵۰ اتری را دریافت کرده است.

سان همچنین بر تعهد مستمر خود به تقویت امنیت بلاکچین و محافظت از دارایی‌های کاربران تاکید کرد و چالش‌های مرتبط با این مسئله را تصدیق و از حمایت کاربران و جامعه صرافی HTX ابراز قدردانی کرد.
هک صرافی HTX

همانطور که در گزارش‌ها آمده، صرافی HTX در اواخر ماه سپتامبر با یک نقض امنیتی مواجه شد که به سرقت ۸ میلیون دلار از دارایی‌های کریپتو انجامید. این نقض امنیتی شامل از دست رفتن ۵ هزار اتریوم از یکی از کیف پول‌های این صرافی بود. پس از این رخداد، HTX بلافاصله با هکر تماس گرفت و ادعا کرد که هویت او را شناسایی کرده است.

در تلاش برای بازیابی وجوه دزدیده شده، صرافی HTX پاداشی به مبلغ حدود ۴۰۰ هزار دلار به هکر پیشنهاد کرد و تاکید کرد، در صورتی که ۹۵ درصد از وجوه را قبل از تاریخ ۲ اکتبر بازگرداند، اقدام قانونی انجام نمی‌دهد.

هک صرافی‌ها همچنان ادامه دارد

حادثه مربوط به صرافی HTX یکی از چندین موارد نقض امنیتی است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ فضای کریپتو را آزار داده. طبق گزارش پلتفرم امنیتی بلاکچین، Immunefi، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۷۶ هک در پروژه‌ها و شرکت‌های کریپتو و وب ۳ صورت گرفته است که در مقایسه با ۳۰ هک گزارش شده در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، افزایش قابل توجهی داشته.

در مجموع، تقریباً مبلغ ۳۳۲ میلیون دلار به دلیل سوءاستفاده‌ها، هک‌ها و کلاهبرداری‌های مختلف در طول ماه سپتامبر از دست رفته است که رکوردی برای کلاهبرداری‌های فضای کریپتو محسوب می‌شود.

یکی از رویدادهای مهم، حمله Mixin Network در تاریخ ۲۳ ماه سپتامبر بود. پروتکل انتقال غیرمتمرکز زنجیره‌ای مستقر در هنگ کنگ، با نقض امنیتی قابل توجهی مواجه و منجر به خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری به این پلتفرم شد.

یک حادثه بزرگ دیگر در تاریخ ۱۲ ماه سپتامبر رخ داد، زمانی که صرافی CoinEx، پس از خروج از چهار کیف پول خود، یک حمله مشکوک را تجربه کرد. این نقض امنیتی منجر به زیان بیش از ۵۳٫۱ میلیون دلار در سراسر کیف پول شد.

اخیراً، Stars Arena، یک پلتفرم اجتماعی که توسط آوالانچ پشتیبانی می‌شود نیز قربانی یک نقض امنیتی مهم شده است. در توییتی روز شنبه، حساب رسمی توییتر استارز آرنا هشداری صادر و تایید کرد که قرارداد هوشمند این پلتفرم مورد حمله قرار گرفته است. این تیم از کاربران خواست تا زمانی که موضوع در حال بررسی است، هیچ وجهی را واریز نکنند.

با افزایش مبالغ از دست رفته طی سال ۲۰۲۳، بسیاری از پلتفرم‌های کریپتویی از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال، به فکر افزایش سطح امنیت دارایی کاربران خود هستند.

/تجارت نیوز

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.