کد خبر : 21565
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 8:25

شرکت سیرکل برای عرضه اولیه سهام اقدام می‌کند/ نقطه عطفی برای صنعت رمزارز

شرکت سیرکل برای عرضه اولیه سهام اقدام می‌کند/ نقطه عطفی برای صنعت رمزارز

سیرکل، شرکت پشت پرده دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان USDC، به صورت محرمانه برای عرضه اولیه سهام خود اقدام کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شرکت سیرکل (Circle Internet Financial)، صادرکننده USD Coin (USDC) که دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان محسوب می‌شود، به صورت محرمانه برای عرضه اولیه سهام (IPO) خود اقدام کرده است. شرکت این گام مهم را در پی تصویب‌های اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برداشته است. SEC چندی پیش مجوز معامله ETF  بیت کوین (BTC) را در بورس‌های اوراق بهادار صادر کرد.

اقدام Circle برای ورود به بازار عمومی در یک اطلاعیه مطبوعاتی روز پنج‌شنبه اعلام شد. در آن اعلامیه آمده است که عرضه اولیه سهام پس از اتمام فرآیند بررسی توسط SEC و بسته به شرایط بازار و سایر عوامل انجام خواهد شد. با این حال، این شرکت هنوز تعداد سهامی که به فروش می‌رسد و یا دامنه قیمت عرضه خود را مشخص نکرده است.

تغییری مهم در بازار استیبل‌کوین‌ها

تصمیم برای عرضه اولیه سهام در بورس نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در صنعت رمز ارز است. تعداد کمی از شرکت‌های فعال در صنعت رمز ارز چنین اقدامی را انجام داده‌اند و تعداد آنها در بین شرکت‌های صادرکننده استیبل‌کوین کمتر هم بوده است.

استیبل‌کوین‌ها مانند USDC توکن‌های رمز ارزی هستند که با دارایی‌هایی با ارزش نسبتاً پایدار مانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. USDC با ارزش بازار ۲۵ میلیارد دلاری، در جایگاه بعد از توکن USDT تتر (با ارزش بازار ۹۴ میلیارد دلاری) قرار دارد.

ذخایر نقدی و خزانه USDC در کوین بیس نگهداری می‌شوند. کوین بیس یک صرافی رمزارزی عمومی و حسابرسی شده که همچنین سهامی در Circle دارد. ناگفته نماند که، سهام Coinbase (COIN) در ماه گذشته ۹٫۶۱ درصد افزایش یافته است.

Circle در ابتدا قصد داشت از طریق یک معامله SPAC به ارزش ۹ میلیارد دلار وارد بازار عمومی شود، اما این توافق در دسامبر ۲۰۲۲ پس از انقضای زمان معامله لغو شد. با این حال، جرمی آلر مدیرعامل شرکت، در آن زمان اعلام کرد که شرکت همچنان قصد دارد وارد بازار عمومی شود.

این شرکت در ژوئیه ۲۰۲۳ اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های غیر کسب‌وکار اصلی شرکت را متوقف و تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده است. اخراج نیرو، یک روند رایج در میان شرکت‌های رمزارزی محسوب می‌شود که به دنبال ضرورت کاهش هزینه‌ها پس از بازار خرسی سخت در سال ۲۰۲۲ آغاز شد.
نقطه عطف مهم در صنعت رمز ارز

گری گنسلر رئیس SEC پس از تصویب صندوق‌ها در روز چهارشنبه هفته گذشته، توضیح داد که تصویب صندوق‌ها توسط این نهاد به هیچ وجه نباید نشان‌دهنده تمایل کمیسیون برای تصویب استانداردهای لیست‌بندی این دارایی‌ها به عنوان اوراق بهادار باشد.

اقدام محرمانه Circle برای IPO نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در صنعت رمز ارز است و بازتابی از بلوغ رو به افزایش و پذیرش عمومی دارایی‌های دیجیتال دارد. با توجه به تحولات جاری بازار، این اقدام می‌تواند راه را برای شرکت‌های بیشتری در حوزه رمز ارزها به منظور شرکت در عرضه‌های عمومی هموار و صنعت ارزهای دیجیتال را بیشتر با فضای بازارهای مالی سنتی ادغام کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.