کد خبر : 22980
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 11:15

درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سرمایه‌ ایران‌خودرو را بزرگترین خودروسازان دنیا هم ندارند

سرمایه‌ ایران‌خودرو را بزرگترین خودروسازان دنیا هم ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو آنچنان که انتظار می رفت انجام نشد، گفت: طبق اعلام پلیس راهور، ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوتی، نتیجه تصادفات خودروهای بی کیفیت دو خودرو ساز داخلی است لذا انتظار می رود که یا کیفیت خودروها را افزایش دهند و یا اجازه دهند واردات انجام شود.

اقتصاد پرس | عبدالناصردرخشان در رابطه به آخرین وضعیت واردات خودرو، اظهار داشت: واردات خودرو آنچنان که مورد انتظار ما بود انجام نشد؛ از سوی دیگر آمار تلفات حوادث رانندگی فاجعه بزرگی برای کشور است؛ ما در جنگ های بی سابقه، سالیانه ۲۰ هزار کشته نداریم در حالی که آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور ما نزدیک به ۲۰ هزار فوتی و ۲۵۰ هزار نفر مصدوم، قطع نخاعی و معلول است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسوولین به افزایش کیفیت خودرو، گفت: پلیس راهور کشور در گزارشی اعلام کرد که ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوتی، نتیجه تصادفات خودروهای بی کیفیت دو خودرو ساز داخلی است که یک فاجعه است و انتظار می رود که یا کیفیت خودروها را افزایش دهند و یا اجازه دهند که واردات انجام شود.

آقای درخشان ادامه داد: نمی توان به بهانه حمایت از تولید داخل، مردم را مجبور کنیم که خودروی داخلی سوار شوند اما مصوبه مجلس برای واردات خودرو هنوز عملیاتی نشده است. دولت می‌گوید با کمبود ارز مواجه هستیم و شرایط مناسبی برای واردات نیست ولی از سوی دیگر اعلام می‌کند که «نزدیک ۶۰ میلیارد دلار کالا وارد می کنیم» پس ۲ میلیارد دلار هم می توانند به واردات خودرو اختصاص دهند.

وی در خصوص افزایش کیفیت خودرو، اظهار داشت: کیفیت خودرو نیاز به علم و فناوری لازم دارد؛ پس اگر آن علم را داشتیم، قطعا کیفیت خودرو بالا می رفت و اگر این علم را داریم و کیفیت همچنین پایین است، پس عمدا کیفیت را پایین نگه داشتیم؛ درحالی که ایران‌خودرو یکی از ثروتمندترین خودروسازی های دنیا است و سرمایه و پولی که هزینه می کند، بزرگترین خودروسازان دنیا هم ندارند.

آقای درخشان خاطرنشان کرد: دولت فقط باید بر خودروسازان نظارت داشته باشد اما انتخاب مدیر و هیات مدیره همچنان بر عهده دولت است که نقص بزرگی است و به ظاهر می گویند سهم دولت از خودروسازان کم است چراکه دولت چندین برابر در حال نقش آفرینی است.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.