کد خبر : 21200
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1402 - 9:03

نرخ بیکاری در این ۲۴ استان تک رقمی شد

نرخ بیکاری در این ۲۴ استان تک رقمی شد

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران بیانگر این است که نرخ اشتغال در ۹ استان در فصل پاییز امسال بالای ۴۰ درصد بوده است و نرخ بیکاری در ۱۹ استان روند کاهشی داشته و این نرخ در ۲۴ استان تک رقمی شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در ۱۹استان روند کاهشی داشته و این نرخ در ۲۴ استان تک رقمی شده است. به عبارت بهتر در پاییز۱۴۰۲ در ۲۴ استان نرخ بیکاری تک رقمی و در ۷استان ۲رقمی مانده است.

*کدام استان ها بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشتند؟

آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران بیانگر این است که بیشترین کاهش نرخ بیکاری در استان‌های کردستان، همدان و یزد به ثبت رسیده است. به ترتیب این نرخ در استان کردستان از ۱۳٫۸ به ۹٫۷ درصد، استان همدان از ۹٫۶ به ۷ درصد و یزد از ۹٫۵ به ۷ درصد رسیده است.

*کدام استان ها کمترین نرخ بیکاری را دارند؟

استان‌های مازندران با ۵٫۱ درصد، خراسان‌رضوی با ۵٫۴ و تهران با ۵٫۴ درصد سکان‌دار پایین‌ترین نرخ بیکاری فصل پاییز امسال در کشور هستند.
کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال به روایت آمارها در دولت سیزدهم دیده شده است.

*افزایش نرخ اشتغال در ۱۹ استان

براساس گزارش‌گیری مرکز آمار، بررسی وضعیت اشتغال در فصل پاییز امسال نسبت به فصل پاییز سال ۱۴۰۱ نشانگر افزایش این نرخ از ۳۷٫۷ به ۳۸٫۳ است.
از این‌رو بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، بیانگر رشد ۰٫۶ درصدی نرخ اشتغال در فصل پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته(پاییز ۱۴۰۱) است. طبق تعریف گزارش مرکز آمار، اشتغال ۴۴ساعت و بیشتر در هفته ۷۱٫۹درصد از جمعیت شاغل را تشکیل می‌دهد و ۲۸٫۱ درصد نیز کمتر از ۴۴ساعت در هفته کار می‌کنند. بررسی روند اشتغال در استان‌های کشور نشان می‌دهد که این روند در ۱۹ استان نیز رشد داشته است. همچنین بیشترین روند افزایش اشتغال به استان‌های خراسان‌شمالی با ۴٫۴ درصد، هرمزگان با ۳٫۵ درصد و گلستان با ۲٫۲ درصد اختصاص دارد.
نرخ اشتغال در ۹ استان در فصل پاییز امسال بالای ۴۰ درصد است و استان زنجان همچنان رکورد‌دار بیشترین نرخ اشتغال در کشور با ۴۶٫۲ درصد است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.