کد خبر : 18261
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 9:18

درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران: حماس را برای آزادی اسرا متقاعد کنید

درخواست دبیرکل سازمان ملل از ایران: حماس را برای آزادی اسرا متقاعد کنید
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که از ایران خواسته است حماس را برای آزادی اسرا متقاعد کند و حزب الله لبنان را از ورود به درگیری باز دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه سی ان ان افزود: نگران سرایت جنگ غزه به کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل و سپس گسترش آن به لبنان است و این کشور از جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب الله بسیار صدمه خواهد دید.

او تاکید کرد که ایران همیشه نقش خود در درگیری‌های جاری را رد کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران, پیش از این اعلام کرده بود که “حماس و حزب‌الله گروه‌های آزادی‌بخشی هستند که برای امنیت سرزمین فلسطین و لبنان تلاش می‌کنند. ما رابطه سیاسی قوی با آن‌ها داریم. ”

شهادت چهار هزار و ۴۱۲ نفر کودک، ۳۳۰۰حمله هوایی، انهدام ۵۱ آمبولانس، تخریب ۱۲۰ موسسه بهداشتی، از کار افتادن ۱۸ بیمارستان و ۴۰ موسسه بهداشتی – درمانی اولیه، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. نواری که از زمین، جغرافیای خاصی اشغال نکرده اما بزرگترین زندان روباز جهان است که این روزها تراژیک‌ترین رویدادها را تجربه می‌کند.

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.