کد خبر : 11087
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 15:42

آمادگی خارجی‌ها برای ساخت مسکن در ایران با ۳۰۰ دلار

آمادگی خارجی‌ها برای ساخت مسکن در ایران با ۳۰۰ دلار
یک مقام مسئول گفت: طبق توافقی که با شرکت‌های خارجی صورت گرفته قیمت ساخت هر متر واحد مسکونی ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار برآورد شده است و چینی‌ها مشتاق مشارکت در ساخت و ساز کشور هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حسن تیزمغز نماینده وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی مدیریت زنجیره‌ای تأمین مصالح از معدن تا ساخت در خصوص عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا، گفت: باید در حوزه ساخت و ساز مسکن قدم‌های مؤثری برداریم تا شاهد تأثیرات مثبت آن در راستای اجرای طرح ۴ میلیون مسکن داشته باشیم.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تشکل‌های مربوطه هستیم و هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم است که شخصاً معتقد هستم که ظرفیت کشور بیشتر از این تعداد است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ابتدای کار با آن مواجه شدیم متغیر بودن قیمت مصالح ساختمانی است که طبق شواهد موجود قیمت مصالح ساختمانی در بورس کالا بدون دلیل منطقی گران‌تر از قیمت اصلی است.

تیزمغز گفت: قیمتی که مصالح ساختمانی در بورس کالا گرفته است، نرخ جهانی است و برای تجارت است اما نباید برای سازندگان داخلی نیز به همین قیمت ارائه شود؛ قطعاً باید تغییرات قیمتی داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید به قوانینی که در حوزه ساخت و ساز مسکن در کشور وجود دارد متعهد باشیم و ساخت مسکن در زمینه‌های مختلف نیازمند حمایت است.

وی در خصوص ساخت مسکن با شرکت‌های خارجی، افزود: طی جلساتی با شرکت‌های خارجی برگزار شد قرار بر این است تا زمین در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد و در کنار زمین مصالح ساختمانی و نیروی انسانی نیز از داخل کشور است.

تیزمغز افزود: طبق توافقی که با شرکت‌های خارجی صورت گرفته قیمت ساخت هر واحد مسکونی ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار برآورد شده است و چینی‌ها مشتاق مشارکت در ساخت و ساز کشور هستند.

مهر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.