کد خبر : 16755
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 9:53

زلزله شدید نپال را لرزاند

زلزله شدید نپال را لرزاند
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بر اثر وقوع زمین‌لرزه‌ قوی در منطقه‌ای دورافتاده در غرب نپال تاکنون دست‌کم ۱۲۸ نفر جان باخته‌اند و به گفته مقامات محلی احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مقامات نپال امروز (شنبه) اعلام کردند: بر اثر این زمین لرزه که در منطقه غربی «جاجارکوت» رخ داده، عده قابل توجهی نیز مصدوم و شماری از خانه‌ها تخریب شده است.

گزارش‌ها همچنین حاکیست، بر اثر این زلزله ساختمان‌ها در دهلی نو، پایتخت هند نیز تکان خورده است.

این زمین لرزه در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه جمعه شب به وقت محلی رخ داد و مرکز لرزه نگاری ملی نپال قدرت آن را ۶.۴ ریشتر اعلام کرده است.

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان نیز شدت این زمین لرزه را ۵.۷ اندازه گیری کرد و از ۶.۲ کاهش داد و این در حالیست که سازمان زمین شناسی ایالات متحده بزرگی آن را ۵.۶ ​​تعیین کرده است.

مقامات این کشور نسبت به احتمال افزایش تلفات این زمین‌لرزه ابراز نگرانی کرده‌اند چراکه تاکنون نتوانسته‌اند با ساکنان یک منطقه تپه‌ای در نزدیکی کانون زلزله، حدود ۵۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو، پایتخت این کشور که زمین لرزه در آنجا نیز احساس شده، تماس برقرار کنند.

این ناحیه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت شامل روستاهایی است که در تپه‌های دورافتاده پراکنده هستند.

یک مقام محلی جاجارکوت به خبرنگار رویترز گفته‌ است: احتمال می‌دهیم این حادثه صدها مصدوم داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از خانه‌ها فرو ریخته و بسیاری دیگر نیز دیوارها و سقف‌هایشان شکاف برداشته یا ترک خورده است. همچنین هزاران نفر از مردم منطقه کل شب را در هوای سرد در بیرون از ساختمان‌ها سپری کردند زیرا از ماندن در خانه‌های ترک‌خورده به دلیل وقوع پس لرزه‌ها وحشت داشتند.

یک افسر پلیس می‌گوید: در مراحل اولیه جست‌وجو و نجات باید ابتدا جاده‌های مسدود شده بر اثر رانش زمین ناشی از زلزله به منظور امکان دسترسی به مناطق آسیب‌دیده پاکسازی شود.

بی‌بی‌سی نیز گزارش کرده است که نیروهای نظامی برای کمک به عملیات امداد و نجات در نواحی ناهموار جاجارکوت و «روکوم غربی» در ۵۰۰ کیلومتری غرب کاتماندو مستقر شده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.