کد خبر : 14617
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 15:31

زمان اعزام زائران ایرانی به سفر عمره اعلام شد

زمان اعزام زائران ایرانی به سفر عمره اعلام شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سازمان حج و زیارت تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی عمره فراهم شده است و تامین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده و نیاز به هماهنگی‌های شبکه بانکی دارد که ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد و در اولین فرصت تلاش خواهیم کرد اعزام زائران آغاز شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ یکشنبه (۳۰ مهرماه) در حاشیه نشست شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره موضوع برقراری سفر عمره که از سال ۱۳۹۵ متوقف شده بود، اظهار کرد: در سازمان حج تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی عمره فراهم شده است و تامین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده و به هماهنگی‌های شبکه بانکی نیاز دارد که ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد و در نخستین فرصت تلاش خواهیم کرد اعزام زائران را داشته باشیم.

او درباره تعداد زائرن اعزامی از ایران نیز گفت: ما به هر اندازه که بتوانیم روند اعزام به عمره را آغاز کنیم، تعداد زائران اعزامی بیشتر خواهد بود، اما پیش‌بینی ما بر این است که تا پیش از آغاز حج واجب بتوانیم ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر را برای اعزام عمره آماده کنیم.

اسماعیلی درباره قیمت عمره نیز اظهار کرد: در حال تعیین مبلغ سفر عمره هستیم که به‌زودی هزینه آن اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از توجه دولت به موضوع زیارت گفت و یادآور شد: در حال حمایت علاقه‌مندان به زیارت عتبات عالیات هستیم تا افراد در حال ثبت‌نام بتوانند به زیارت بروند. تا به امروز بیش از پنج میلیون نفر در نوبت عمره هستند که ثبت‌نام آن‌ها مربوط به ۱۲ سال گذشته بوده است و حتی یک میلیون نوبت ثبت‌نام حج واجب داشته‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: بنای دولت بر این است با افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند بویژه در حج واجب حداکثر همراهی را داشته باشیم و رئیس‌جمهور نیز روی موضوع عملکرد خوب سازمان هواپیمایی، سازمان حج و بانک مرکزی تاکید داشته‌اند تا حداکثر همراهی با زائران را داشته باشیم و با ارزان‌ترین شیوه اعزام را داشته باشیم.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.