کد خبر : 20338
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 13:29

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس:

آقایان مسئول! خودتان را گول نزنید، از مشکلات مردم غافل شدید

آقایان مسئول! خودتان را گول نزنید، از مشکلات مردم غافل شدید

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مجلس یازدهم به مسائلی ورود پیدا کرد که اولویت زندگی مردم نبود یعنی متناسب با نیاز مردم حرکت نکرد. بیشتر وقت مجلس یازدهم به مواردی نظیر حجاب، حیوانات، بستن فضای مجازی و فیلترینگ اینترنت ختم شد.

 

خبرآنلاین نوشت: «مجلس یازدهم مردمی نبود.» این بخشی از گفتگوی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم و تعریف و تمجید‌های قالیباف از این مجلس است.

نماینده مجلس دهم هرچند معتقد است مجلس یازدهم انقلابی بوده، اما این کنایه را هم می‌زند که حتی یک نماینده هم به غزه اعزام نکرده و تنها برای حضور در جنگ غزه ثبت نام کردند.

جعفرزاده ایمن آبادی، برخی مصوبات مجلس فعلی را نیز بررسی کرده و می‌گوید؛ «بیشتر وقت مجلس یازدهم به مواردی نظیر حجاب، حیوانات، بستن فضای مجازی و قطع کردن اینترنت ختم شد.»

در ادامه گفتگو با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس را بخوانید؛

*آقای جعفرزاده! مجلس یازدهم ماه‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند، آقای قالیباف طی روز‌های اخیر چندین بار از عملکرد مجلس یازدهم دفاع کرده و این مجلس را مجلسی فعال نه منفعل دانسته اند، ارزیابی شما از عملکرد ۴ ساله مجلس چیست؟

مجلس یازدهم تعلل شدیدی در قانون برنامه هفتم توسعه انجام داد و همین که برنامه ششم را دو سال تمدید کرد، فرصتی به دولت داد که بتواند خارج از برنامه هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد، نتیجه این اقدام دولت و مجلس بودجه ۱۴۰۳ است به این ترتیب که دولت بودجه‌ای نوشته که مشخص نیست سند بالادستی آن چیست. نکته دیگر درباره عملکرد مجلس یازدهم این است که مجلس در شناخت و حل مسائل مردم موفق نبود و مشکلات اساسی مردم در مجلس مشهود نیست.

در اولین دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس یازدهم، مجلس پیگیری حدود ۶ طرح را وعده داد که‌ای کاش همزمان با پایان عمر مجلس نتیجه پیگیری این طرح‌ها را اعلام می‌کرد. یکی از مواردی که مجلس اعلام کرده بود در مورد آن مصمم است پرداختن به حوزه مسکن بود که در حال حاضر به نظر می‌رسد گزارش مسکن فاجعه‌بارترین مورد است که در سبد کالای مردم قرار دارد. بسیار جالب است که مجلس از معیشت گزارش می‌دهد، اما از آن طرف سفره و یخچال مردم را مشاهده می‌کنیم.
رتبه‌بندی معلمان در مجلس دهم رقم خورد

نکته دیگر اینکه رتبه‌بندی معلمان مورد جدیدی نبود، از مجلس دهم مطرح بوده و هر بار که مورد بازنگری قرار می‌گیرد نمی‌توانیم بگوییم ما این کار را انجام دادیم، واقعیت امر این است که رتبه‌بندی معلمان در مجلس دهم رقم خورد، از طرفی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه است، این مورد را که مجلس نباید به نام خود بنویسد چرا که این مورد هم در مجلس دهم رقم خورده است.
مجلس یازدهم از مشکلات مردم بسیار غفلت کرد

در مجموع ما نباید خودمان را گول بزنیم، مجلس یازدهم انقلابی است، اما واقعیت امر این است که از مشکلات مردم بسیار غفلت کرده لذا مجلس مردمی نبوده به جای آن بیشتر وقت مجلس یازدهم به مواردی نظیر حجاب، حیوانات، بستن فضای مجازی و قطع کردن اینترنت ختم شد؛ بنابراین مجلس اقداماتی که انجام داده و مردم از آن ناراضی هستند، را نام ببرد.

به عبارت دیگر مردم به دلیل اقدامات خلاف نیاز مردم و اتفاقاً بر علیه مردم از مجلس ناراضی هستند. نکته دیگر اینکه از مجلس صدایی برای حل مشکلات مردم بیرون نیامد، بنده نمی‌گویم نمایندگان این مجلس وکیل‌الدوله بودند، اما وکیل‌المله هم نبودند.

وکیل المله از حقوق مردم دفاع می‌کند، اما این احساس در مردم تزریق نشده که مجلس از حقوق آن‌ها دفاع می‌کند.
مجلس دربست در اختیار دولت است/ سران قوا قانون بودجه را هوا کردند

بنده فکر نمی‌کردم مجلس در مورد مسکن گزارش بدهد و توفیقاتی برای خود در نظر بگیرند. در حال حاضر بنگاه‌های املاک در حال تعطیل شدن هستند، اما مجلس دربست در اختیار دولت است کما اینکه بودجه ۱۴۰۳ را هم تصویب می‌کنند و بنده قول می‌دهم نیمی از کسب و کار‌ها سال آینده تعطیل می‌شوند.

در حقیقت فکر نمی‌کردم این مجلس از حقوق بازنشستگان و معلمان که رده ناراضی‌ترین اقشار قرار دارند، دفاع نکند. از طرفی مجلس بگوید در حوزه خودرو چه اقدامی انجام داد؟ قیمت خودرو در آغاز شروع به کار مجلس یازدهم به چه صورت بود و الان در پایان کار این مجلس چه قیمتی دارد، دلار چه قیمتی داشت الان چه قیمتی دارد؟ قیمت گوشت چند بود و الان چه قیمتی دارد؟

مجلس یازدهم همین اعداد را کنار هم بگذارد و بگوید در این بازه زمانی قیمت‌ها تا چه اندازه تغییر کرده و به چه صورت است. شرایط به نحوی شده که نمی‌توان ۵۰ میلیون وام از بانک دریافت کرد. همه چیز در کشور قفل شده، باقلوا فروش و ترشی فروش هم باید مالیات پرداخت کنند، این موارد یعنی چی؟

مجلس نتوانسته به وظیفه خود عمل کند. مورد دیگر در عملکرد مجلس اینکه نمایندگان قانون بودجه را تصویب کردند سران قوا نشستند و آن را هوا کردند. علاوه بر این مصوبه مجلس در مورد خودرو را یک کمیته در مجمع تشخیص مصلحت نظام هوا کرد، لذا مجلس یازدهم به هیچ وجه نتوانست موفق شود البته درباره مواضع انقلابی صحبتی نداریم، اما در مجموع موفقیت مجلس یازدهم چشمگیر نبوده است.

*یعنی شما معتقدید عملکرد مجلس در حوزه اقتصادی خصوصا در این دوران تحریم قابل قبول نبوده است؟

مجلس یازدهم به مسائلی ورود پیدا کرد که اولویت زندگی مردم نبود یعنی متناسب با نیاز مردم حرکت نکرد. در حقیقت نیاز مردم چیز دیگری بود، و مجلس اقدام دیگری انجام می‌داد. مجلس یازدهم ایثارگران، معلولین، کارگران و بازنشستگان را فراموش کرد.
حتی یک نماینده مجلس هم به غزه نرفت

*در این مجلس بررسی طرح‌ها و لوایحی را در قالب اصل ۸۵ و بصورت محرمانه داشتیم، حتی تعداد جلسات غیرعلنی مجلس هم بالا بود. این بخش از عملکرد دولت را چطور تحلیل می‌کنید؟

مجلس مردم را محرم نمی‌دانست، استعفای نادران می‌توانست بسیاری از موارد را شفاف کند، مجلس خیلی مردمی نبود البته انقلابی بود کما اینکه نمایندگان برای حضور در جنگ غزه ثبت‌نام کردند، اما یک نفر هم به غزه نرفت یعنی مجلس انقلابی نتوانست ۴ تا نماینده به غزه اعزام کند که مشاهده کنند در آنجا چه خبر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.