کد خبر : 18096
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 10:34

بررسی اعتراضات رتبه بندی معلمان با اولویت بازنشستگان

بررسی اعتراضات رتبه بندی معلمان با اولویت بازنشستگان
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توقف ۳ تا ۵ ساله معلمان در رتبه‌های کسب‌شده و پس از آن ورود به مرحله جدید رتبه‌بندی درباره چرایی اعمال‌نشدن رتبه‌ معلمان بازنشسته در حقوق توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای فاز جدید رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: طبق آیین‌نامه رتبه‌بندی در فاز جدید، معلمان در مسیر ارتقا قرار می‌گیرند و مسیر رشد معلمان ترسیم می‌شود؛ بر این اساس معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

وی افزود: رتبه‌بندی موجب ارتقا و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش می‌شود، مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان اجرا شد و تمام معلمان رتبه خود را کسب کردند، از این به بعد پس از توقف سه تا ۵ ساله در هر رتبه معلمان برای مراحل بعدی و کسب رتبه‌های جدید آماده می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی اعمال نشدن رتبه بازنشستگان در احکام آنها گفت: آموزش و پرورش وظیفه خود را انجام داده است و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ حق و حقوق بازنشستگان را پرداخت و رتبه‌بندی آنها را تعیین تکلیف کردیم اما سازمان بازنشستگی با دولت درباره سهم دولت اختلافاتی دارد.

وی درباره ۶ ماه معوقات رتبه‌بندی ۱۴۰۰ و رفتن آن به دیون بیان کرد: این ۶ ماه معوقات جزو دیون نیست چون در سال ۱۴۰۰، مجلس سقف بودجه را تعیین کرده بود و بودجه پرداخت شده بود.

صدور احکام رتبه بندی

صحرایی در پایان درباره صدور احکام رتبه‌بندی معلمان شاغل بعد از ثبت اعتراض گفت: احکام رتبه‌بندی تمام معلمانی که اعتراضشان وارد بود در حال صدور است.

به گزارش تسنیم؛ احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خود معترض بودند و اعتراض آنها وارد بود و ارتقای رتبه داشتند، در حال صدور است. ۳۲۰ هزار نفر از مجموع ۹۴۰ هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده تقاضای تجدیدنظر داشتند.

در شهریورماه ۵۹ هزار حکم جدید رتبه‌بندی معلمان بعد از رسیدگی به اعتراضات آنها، صادر شد همچنین معوقات فروردین تا شهریور براساس رتبه جدید به حساب آنها واریز شد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش از بررسی سایر اعتراضات معلمان البته با اولویت بازنشسته‌ها خبر دادند و ۱۰۰ تیم تخصصی در حال بررسی مسائل است تا با سرعت بیشتری نتیجه اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی مشخص شود.

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مهر امسال گفته بود که تا دو ماه آینده پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.