کد خبر : 18727
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 8:45

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

جذب ۲۵ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان در سال آینده

جذب ۲۵ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان در سال آینده
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان مهمترین چالش نظام تعلیم و تربیت گفت: برای سال تحصیلی آینده ۲۵ هزار معلم جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پروش خواهند شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  رضا مراد صحرایی چهارشنبه شب در حاشیه دیدار با دانش آموزان هیات دانش آموزی انصار المهدی شهرکرد در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت عالی دانش‌آموزان استان در قالب هیات انصارالمهدی افزود: نشست با دانش‌آموزان عضو این هیات یکی از متفاوت‌ترین دیدارهای بود که در سفرهای استانی داشتم که در شروع برنامه‌های سفر با دانش‌آموزانی که یک هیات بزرگ و با شکوه تشکیل دادند که در کشور برتر شده است حاضر شدم.

وی افزود: تشکیل این هیات‌ها امیدآفرین است و یک الگو خوب و موفق برای کل کشور است که نشان‌دهنده توانایی بچه‌ها در متشکل شدن و تاثیرگذار شدن در جامعه است.

صحرایی با اشاره به اهمیت بخش تربیتی و پرورشی در مدارس گفت: با جذب معلمان پرورشی در سال تحصیلی جدید یک سال تاریخی در نظام تعلمی و تربیت ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی آینده نیز ۱۹ هزار معلم پرورشی جدید جذب و استخدام شود.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس کشور گفت: جبران کسری معلم در مدارس یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که معلمان مورد نیاز از مسیرهای با کیفیت جذب شوند.

صحرایی افزود: جذب معلم از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نقطه امید است و برای جذب مابقی کسری و کمبود معلم در مدارس کشور با سازمان اداری و استخدامی در خصوص تامین مابقی معلمان در حال گفت و گو و رایزنی هفتگی هستیم تا راهکاری مناسب برای جذب معلمان فراهم شود.

وی به جذب معلم پرورشی و تربیت بدنی و همچنین جذب نیروی خدماتی و سرایدار در مدارس کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان علاقه‌مند به کار دبیری و معلمی از مهمترین فرایند و برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان است.

از برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این استان دیدار با معلمان، دیدار با دانش آموزان و افتتاح چند پروژه در حوزه تعلیم و تربیت این استان است.

وزیر آموزش و پرورش به همراه تعدادی از وزرا در قالب دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه شب وارد شهرکرد شد.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.