کد خبر : 20862
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 11:52

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه

تسنیم نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

تسنیم نوشت: معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط آموزش و پرورش اما عدم واریز حقوق مبتنی بر رتبه‌بندی گلایه داشتند.

آموزش و پرورش نیز مشکل کار را در صندوق بازنشستگی کشوری و عدم اعمال حقوق معلمان بازنشسته مطابق با رتبه‌بندی می‌دانست.

هم‌اکنون مهدی مسکنی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

وی گفت: موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش براساس قانون باید اجرایی می‌شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه‌بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

مسکنی با اشاره به دلیل‌ این موضوع اظهار کرد: افرادی که در فاصله ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه‌بندی بود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با پیگیری به عمل آمده در جهت اجرای رتبه‌بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰ هزار نفر که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی می شوند؛ یعنی معلمان و همکاران این دستگاه که مشمول بخشنامه ۲۳۰ بوده و رسته آن‌ها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این افراد احکام اعمال رتبه‌بندی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرده و ضرایب سنواتی بعدی هم برای آنها اعمال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه‌ماهه مهر و آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرائب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای افراد مشمول صادر شده است که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.