کد خبر : 20973
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 12:08

رئیس سازمان محیط زیست: علت محو شدن ابرها در بالای دریاچه ارومیه در دست بررسی است

رئیس سازمان محیط زیست: علت محو شدن ابرها در بالای دریاچه ارومیه در دست بررسی است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور از مأموریت مرجع ملی تغییرات اقلیمی و پژوهشکده محیط زیست برای بررسی علمی علت محو شدن ابرهای باران زا در بالای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت  در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تصویری از بالای دریاچه ارومیه منتشر شده است که ابرهای باران زا با رسیدن به این منطقه محو می شوند، بیان کرد: ما مرجع ملی تغییر اقلیمی کشور و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم تا در یک بازه زمانی دو هفته  با نشستی که با همه دستگاه های مسئول برقرار می کنند، مسئله مربوط به تغییرات اقلیمی و وقایعی که در حال اتفاق افتادن است را بررسی کرده و پاسخ دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: درباره آنچه که در خصوص دریاچه ارومیه مطرح می شود، کشورها هر کدام از روش های علمی خاصی را بر اساس تغییرات اقلیمی استفاده می کنند. میانگین بارش دراز مدت در کشورهای همسایه ما نیز کاهش پیدا کرده و تحت تاثیر شدید تغییرات اقلیمی قرار گرفته اند. اینکه جبهه هوایی وارد شود و در بالای دریاچه ارومیه محو می شود، باید حتما از لحاظ علمی بررسی شود که آیا واقعا گاز متانی که در آنجا تولید می شود یا افزایش درجه حرارتی که در ارتفاعات جو صورت می گیرد عامل این اتفاق است یا خیر.باید کار علمی و تحقیقاتی صورت گیرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.