کد خبر : 15997
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 16:24

آمار وحشتناک از «بدمسکنی» در ایران؛ ۷۹درصد از تهرانی‌ها، مسکن مقرون به صرفه ندارند

آمار وحشتناک از «بدمسکنی» در ایران؛ ۷۹درصد از تهرانی‌ها، مسکن مقرون به صرفه ندارند

روزنامه هم میهن نوشت: ۳۰ درصد از فقرا دچار بدمسکنی و ۴۱درصد از آنها از مسکن مقرون‌به‌صرفه برخوردار نیستند. براساس آخرین آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این آمار برای استان تهران با ۷۹درصد خانوار نرخ بالای عدم برخورداری از مسکن مقرون‌به‌صرفه را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه هم میهن گزارشی از وضعیت مسکن خانوارهای ایرانی دارد.

در کنار فقر مسکن که دربرگیری آن به ۵۵ درصد از خانوارهای کشور رسیده است؛ ۲۰ درصد از خانوارها نیز درگیر پدیده بدمسکنی هستند. محرومیت‌هایی مثل عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم، سرویس بهداشتی، فضای کافی برای زندگی، مسکن با مصالح بادوام و عدم وجود امنیت تصدی، از ویژگی‌های بدمسکنی است. براساس این تعاریف و با توجه به اینکه حداقل فضای مناسب برای دریافت مجوز ساخت از شهرداری ۳۵متر است؛ مسکن با متراژ کوچک‌تر در ردیف بدمسکنی‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب طرحی که اخیراً با عنوان مسکن ۲۵متری مطرح شده، می‌تواند تعداد افراد بدمسکن را اضافه کند.

این روزنامه افزوده است: نرخ عدم برخورداری از مسکن مقرون‌به‌صرفه و بدمسکنی به طور معناداری در بین «فقرا» و «خانوارهای زن سرپرست» بالاتر است. ۳۰ درصد از فقرا دچار بدمسکنی و ۴۱درصد از آنها از مسکن مقرون‌به‌صرفه برخوردار نیستند. از طرفی نسبت خانوار بدون کودک عدم برخوردار از مسکن مقرون‌به‌صرفه به خانوارهای دارای کودک ۷/۱برابر است. براساس آخرین آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این آمار برای استان تهران با ۷۹درصد خانوار نرخ بالای عدم برخورداری از مسکن مقرون‌به‌صرفه را نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.