کد خبر : 21813
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 8:56

دنیای اقتصاد در سال ۲۰۲۴ آبستن چه حوادثی خواهد بود؟

دنیای اقتصاد در سال ۲۰۲۴ آبستن چه حوادثی خواهد بود؟

اقتصاددانان برجسته جهان به تازگی در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد دور هم نشستند و درباره این که دنیای اقتصاد در سال ۲۰۲۴ آبستن چه حوادثی خواهد بود؛ نظرات خود را ابراز کردند.

به گزارش سایت اینترنتی مجمع جهانی اقتصاد؛ اقتصاددانان ارشد جهان در این نشست عنوان کردند که وضعیت بالقوه اقتصاد جهانی نامشخص است و انتظار می‌رود این حیطه در طول سال ۲۰۲۴ نیز بی‌ثبات و نامشخص باقی بماند. هم‌چنین در نشست سالانه اقتصاددانان برجسته جهان چشم‌انداز اقتصادی سال آینده نیز پیش‌بینی شد- که طبق گزارش‌های منتشر شده درباره آن بیش از نیمی از اقتصاددانان ارشد پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد جهانی در سال جاری ضعیف خواهد شد. در این میان هم‌چنین گفته می‌شود که هفت نفر از هر ۱۰ اقتصاددانان برجسته جهان انتظار دارند که سرعت تجزیه ژئواکونومیک در دنیا در سال ۲۰۲۴ تسریع خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از مجمع جهانی اقتصاد؛ عدم قطعیت و بی‌ثباتی هم‌چنان نام جریان غالب اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

برای برخی از اقتصاددانان برجسته جهان، اقتصاد هنوز هم وضعیت دشواری را دارد پشت سر می‌گذارد و به نظر می‌رسد که این وضعیت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و روند تضعیف اقتصادی بیشتر خواهد شد. با این حال طبق چشم‌انداز اقتصاددانان ارشد مجمع جهانی اقتصاد در ژانویه ۲۰۲۴، یک گروه کوچک از کارشناسان اقتصادی نیز برای سال آینده یک چشم‌انداز اقتصادی ثابت یا رو به بهبودی را پیش‌بینی می‌کنند.

این ابرهای عدم اطمینان البته اتفاق جدیدی نیست و سال گذشته نیز چنین ابرهایی در آسمان چشم‌انداز اقتصادی سال دیده می‌شدند. با این حال با توجه به سرعت اندک فعالیت اقتصادی جهانی، شرایط مالی سخت و تنش‌های فزاینده ژئوپلیتیکی، احتمالاً بسیاری از نوسانات در سال جاری نیز باقی خواهند ماند.

صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد سال ۲۰۲۴ یک کاهش خفیف را در زمینه رشد جهانی پیش‌بینی کرده- و بر این عقیده است که رشد اقتصادی جهان در سال جاری در حدود ۲.۹ درصد خواهد بود- که که در قیاس با رشد ۳ درصدی سال ۲۰۲۳ تفاوت اندکی دارد. با این حال بیشتر این رشد ناشی از فعالیت بازارهای نوظهور است، و گرنه رشد اقتصادهای پیشرفته هنوز ضعیف است.

بر اساس چشم‌انداز اقتصادی سال آینده انتظارات تورمی نیز تقریباً در تمام مناطق جهان از سطح بالای خود فاصله گرفته و کاهش یافته است. اقتصاددانان هم‌چنین انتظار دارند که بازار کار و شرایط مالی در طول سال ۲۰۲۴ گشایش‌هایی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.