کد خبر : 7570
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 11:12

سن ورود به دبستان کاهش می یابد؟

سن ورود به دبستان کاهش می یابد؟
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌ و پرورش با اعلام شرط ثبت‌نام متولدین مهر در پایه اول دبستان، اعلام کرد که ۹۱ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کردند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه برخی والدین که فرزند آنها متولد مهر ۱۳۹۶ است می‌گویند، مدارس برای ثبت‌نام ظرفیت کافی دارند اما به دلیل محدودیت در سامانه سیدا (سامانه دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش) امکان ثبت‌نام وجود ندارد، گفت: ماده ۲۹ آیین‌نامه اجرایی مدارس محدودیت‌هایی را برای ثبت‌نام متولدین مهر ماه در مدارس اعلام کرده است (طبق ماده ۲۹، ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی برای متولدین مهر ماه با تشخیص شورای مدرسه مشروط به وجود ظرفیت و امکانات پذیرش، بلامانع است).

وی افزود: امسال در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه افرادی که سال گذشته پیش‌دبستانی را در مراکز مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش گذرانده و اسم آنها در سامانه سیدا ثبت شده است، بتوانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند.

هاشمی ادامه داد: ابتدا دانش‌آموزان ۶ سال تمام باید در مدارس ثبت‌نام شوند و اگر ظرفیت خالی ماند متولدین مهر ماه می‌توانند ثبت‌نام کنند.

نظام آموزشی تغییر می کند؟

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ به شکایات وزارت با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این مصوبه حدود ۱۲۰ هزار نفر هستند، گفت: این مصوبه برای سال‌ بعد باید اصلاح شود به گونه‌ای که یا نظام آموزشی تغییر کند و دانش‌آموزان با ۵٫۵ سال تمام وارد پایه اول دبستان شوند یا اینکه همان ۶ سال تمام مبنای اقدام باشد.

وی درباره آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تا ظهر روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ گفت: ۹۱٫۳ درصد کل دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۸ استان از میانگین کشوری بالاتر هستند.

وی افزود: با اعلام نتایج امتحانات شهریور (برای تجدیدی‌ها) و ثبت‌نام باقی مانده دانش‌آموزان اتباع که حدود ۲۵ درصد هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند و معدود دانش‌آموزان باقی مانده (به دلیل هدایت تحصیلی و نقل و انتقال منزل و …) پرونده ثبت‌نام امسال به پایان خواهد رسید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.