کد خبر : 7886
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 19:58

زمان جلسه بررسی دستمزد و معیشت کارگران اعلام شد

زمان جلسه بررسی دستمزد و معیشت کارگران اعلام شد
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد .

به گزارش اقتصاد پرس؛ هادی ابوی،دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه هفته آینده شورای عالی کار با محوریت تقویب معیشت کارگران تشکیل جلسه می دهد گفت: ما به دنبال این هستیم که با مستندات دولت را متوجه کاهش قدرت خرید کارگران کنیم. تلاش داریم با حمایت های غیر نقدی از جمله کالابرگ الکترونیک و تأمین سفره  خانوار کارگری کمک به معیشت کنیم.

 ابوی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه و توجه به معیشت درخواست کارگران بوده است افزود:دولت با اجرای طرح کالابرگ تلاش خود را می کند تا در طرح کالابرگ موفق عمل کند و قیمت ها کنترل شود. اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند و تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری لازم است. بنابراین  ضرورت دارد دولت هر گونه که می تواند کارگران را حمایت کند.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:در صورتی که در میانه سال بحث ترمیم مزد صورت گیرد, اختلاف نظرهای شرکای اجتماعی برای مذاکرات مزدی سال آینده کاهش می یابد و کارگران و کارفرمایان با چالش کمتری به مذاکره مزد سال بعد می پردازند.

ابوی درپاسخ به اینکه آیا درباره حقوق و دستمزد  در جلسه قبلی  شورای‌عالی کار صحبتی شد گفت:نمایندگان کارگری به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای برای بررسی دستمزد و کاهش قدرت خرید کارگران هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات در قیمت کالاهای اساسی, نمایندگان کارگری پیگیر بررسی این مسئله با حضور مسئولان هستند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.