کد خبر : 9592
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 9:41

مخالفت واشنگتن با این درخواست وزیر خارجه ایران

مخالفت واشنگتن با این درخواست وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به آمریکا درخواست معافیت از محدودیت تردد مقامات ایرانی برای سفر به واشنگتن و بازدید از دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن را داشته که با ان موافقت نشده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اگر با درخواست وزیرخارجه ایران برای سفر به پایتخت آمریکا موافقت شده بود، این اولین سفر یک دیپلمات ارشد ایرانی در ۱۴ سال گذشته به واشنگتن بود.

سفارت ایران در واشنگتن از سال ۱۹۸۰ فعال نبوده است. جمهوری اسلامی ایران یک نمایندگی دائمی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و یک دفتر حافظ منافع در سفارت پاکستان در واشنگتن دارد.

چندین منبع آگاه ایرانی که نخواستند نامشان فاش شود به امواج مدیا گفتند که امیرعبداللهیان از زمان تصدی ‌پست وزیر خارجه، چشم به سفر به واشنگتن داشته است.

یک منبع ارشد به Amwaj.media گفت: «دفتر حافظ منافع ایران بزرگترین مأموریت ما [در ایالات متحده] است و سال‌هاست که به یک مقام رسمی اجازه بازدید از آن دفتر داده نشده است.» به گفته این منبع، انگیزه امیرعبداللهیان این بود که از نزدیک در جریان تحولات جاری در این بخش قرار بگیرد.

دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن کارهای کنسولی ایرانیان را انجام داده و تحت پرچم پاکستان به عنوان حافظ منافع ایران فعال است.

منبع: جماران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.