کد خبر : 16707
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 17:51

درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ چقدر خواهد بود؟

درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ چقدر خواهد بود؟

روزنامه هم میهن نوشت: برآورد شده با توجه به افزایش تیم‌های جام جهانی به ۴۸ تیم و تبلیغاتی که عربستان طی دو سال اخیر به‌خصوص در فوتبال انجام داده، آنها می‌توانند به درآمد تقریبی ۵۰ میلیارد دلاری برسند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه هم میهن درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را برآورد کرده است.

میزبانی جام جهانی در کنار برگزاری یک تورنمنت بزرگ برای هر کشوری آورده اقتصادی کم‌نظیری در برخواهد داشت. درحالی‌که براساس آمار اعلام‌شده از سوی دولت آفریقای جنوبی، این کشور برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۰ تنها ۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و برزیل نیز در سال ۲۰۱۴ رقمی در همین حدود را به‌دست آورد اما روسیه ۳۱ میلیارد دلار از میزبانی خود سود حاصل خواهد کرد که نسبت به دو دوره گذشته جام جهانی، رقم قابل توجهی محسوب می‌شد. کشور قطر نیز از جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۱۵میلیارد دلار درآمدزایی کسب کرد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده بود که براساس آمارهای منتشرشده از سوی دولت روسیه، این کشور ۶۸۳ میلیارد روبل (معادل ۱۱ میلیارد دلار) برای برگزاری جام جهانی هزینه کرده بود که البته این رقم شامل ساخت برخی از زیرساخت‌های لازم یا ورزشگاه‌های تازه‌تاسیس نمی‌شود. با این حال، مسکو در ازای این سرمایه‌گذاری ۲۲۰ هزار شغل برای شهروندانش ایجاد کرده است. حالا برآورد شده با توجه به افزایش تیم‌های جام جهانی به ۴۸ تیم و تبلیغاتی که عربستان طی دو سال اخیر به‌خصوص در فوتبال انجام داده، آنها می‌توانند به درآمد تقریبی ۵۰ میلیارد دلاری برسند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.