کد خبر : 18238
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 23:52

آخرین قیمت میوه‌ خشک در بازار

آخرین قیمت میوه‌ خشک در بازار
با وجود قیمت نجومی برخی میوه‌های خشک، قیمت برگه‌های میوه که پرمصرف هم هستند مانند برگه زردآلو، هلو و آلو به نسبت مناسب است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ با وجود اینکه امسال به دنبال افزایش حجم تولید میوه، شاهد ثبات قیمت‌ها در این بازار بودیم، قیمت برخی میوه‌های خشک به طرز عجیب و غیرمعقولی بالا رفته است. مقایسه قیمت میوه‌های خشک نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش غیرمعمول قیمت‌ها حکایت دارد. در حالی که پاییز سال گذشته قیمت یک کیلو برگه موز ۵۰۰ هزار تومان بود امسال برگه موز به مرز یک میلیون تومان رسیده است. هر کیلو انبه خشک‌شده سال گذشته نزدیک یک میلیون تومان به فروش می‌رسید اما درحال‌حاضر قیمت آن تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم افزایش یافته است.

این در حالی است که به گفته مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران، امسال تولید محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل با افزایش بیش از یک ونیم برابری همراه بوده است. افزایش تولید محصولات میوه و تره‌بار بر بازار هم تاثیر گذاشته است و مقایسه قیمت میوه در تابستان نشان می‌دهد امسال قیمت بیشتر اقلام میوه و تره‌بار از همان زمان نوبرانگی تا زمان عرضه انبوه تغییرات کمی داشت و این روند در مورد میوه‌های پاییزی هم صدق می‌کند.

گران‌ترین میوه‌های خشک

از میوه‌های خشکی که قیمت آنها نجومی و میلیونی است، موز و توت‌فرنگی و آناناس و انبه است. هر کیلو موز خشک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان قیمت دارد. توت‌فرنگی ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و هر کیلو آناناس کمپوتی خشک یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

از دیگر میوه‌های خشک‌ گران در بازار، کیوی است. با توجه به کیفیت و اینکه شما از کدام مغازه و از کجای شهر خرید کنید، هر کیلو کیوی خشک‌شده ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نارگیل اسلایس‌شده خشک هم به قیمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در مغازه‌های فروش خشکبار عرضه می‌شود.

انبه خشک از گران‌ترین میوه‌های خشک موجود در بازار است. هر کیلو انبه خشک بالای ۲ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت آن تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم بالا می‌رود. این در حالی است که قیمت انبه خشک سال گذشته در آستانه شب یلدا حدود یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

ارزان‌ترین میوه‌های خشک

با وجود قیمت‌های نجومی که در بالا عنوان شد، قیمت برخی میوه‌های خشک که اتفاقا پرمصرف هم هستند مناسب است. برگه زردآلو، هلو و آلو از برگه‌های پرمصرف در بازار است که قیمت‌شان به نسبت خوب است. درحال‌حاضر هر کیلو برگه زردآلوی اعلاء در مغازه‌های خشکبار مرکز شهر تهران ۲۹۰ هزار تومان، هر کیلو برگه هلو و آلو شابلون ۲۸۰ هزار تومان است.

در میادین میوه و تره‌بار شهرداری قیمت‌ این میوه‌های خشک ارزان‌تر است. به طوری که هر کیلو برگه هلو درجه یک ۱۸۵ هزار تومان و نوع درجه ۲ آن ۱۶۵ هزار تومان است. قیمت هر کیلو برگه زردآلوی درجه یک هم ۱۸۵ هزار تومان و نوع درجه ۲ آن ۱۷۰ هزار تومان است.

همچنین، میانگین قیمت هر کیلو سیب و گلابی خشک در بازار تقریبا ۳۸۰ هزار تومان است.

از دیگر میوه‌های خشک به نسبت ارزان در بازار خرمالو است. میانگین قیمت هر کیلو خرمالوی خشک در بازار خشکبار ۳۵۰ هزار تومان است.

میوه خشک مخلوط به‌صرفه‌تر است

با توجه به قیمت‌های میوه‌های خشک، قیمت نوع مخلوط آن به نسبت مناسب‌تر است و به این ترتیب شما طعم همه میوه‌های خشک را هم می‌چشید. میانگین قیمت هر کیلو میوه خشک مخلوط در خشکبارفروشی‌های مرکز شهر تهران ۵۵۰ تا ۵۹۰ هزار تومان است.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.