کد خبر : 18575
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 23:51

مردم و بیماران تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند

مردم و بیماران تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به افزایش غلظت آلاینده های جوی، از مردم به ویژه کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران مبتلا به دیابت، بیماری های تنفسی و قلبی خواست که علاوه بر مصرف زیاد مایعات به ویژه آب، تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اظهار داشت: در زمان آلودگی هوا توصیه می کنیم افراد حضورشان در فضای آزاد را به حداقل ممکن برساند و از ماسک ترجیحا N95 یا P2 و یا در صورت عدم دسترسی، از ماسک های جراحی سه لایه استفاده کنند.

وی افزود: مصرف بیشتر آب، ویتامین C و مرکبات در این شرایط، بسیار توصیه می شود. فعالیت های ورزشی حرفه ای در این شرایط باید تعطیل شوند و در مورد ورزش های همگانی نیز توصیه می شود در فضای بسته و دور از منابع تولید آلودگی هوا مانند اتوبان ها و در مدت محدود، انجام شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه ورزش در شرایط عادی برای تامین سلامت، بسیار مفید است، ادامه داد: در شرایط کنونی و آلودگی هوا به دلیل اینکه میزان تنفس ورزشکاران بالاتر می رود، حجم آلاینده بیشتری وارد بدن می شود و اثرات مفیدی ندارد.

استفاده از حمل و نقل عمومی موثر در کاهش آلودگی شهر

شاهسونی با اشاره به مصوبه کارگروه آلودگی هوا در مورد ممنوعیت فروش طرح ترافیک در تهران برای فردا، یادآور شد: این راهکارها موقت هستند و برای کنترل آلودگی هوا نیازمند اقدامات اساسی هستیم چون به سمت فصل سرما می رویم و بیشتر شاهد وارونگی هوا خواهیم بود؛ بگونه ای که پیش بینی می شود که از ابتدای آذرماه تا اواخر بهمن ماه باتوجه به حجم بالای تردد ها، خودروها و منابع آلاینده، شاهد کیفیت نامناسب هوا باشیم.

وی ارائه مشوق هایی از جمله تخفیف و رایگان شدن استفاده از حمل و نقل عمومی را در کاهش آلودگی شهر موثر دانست و گفت: نماینده شهرداری در کارگروه اضطرار آلودگی هوا حضور دارد و این پیشنهاد می تواند منجر به استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی شود. همچنین دورکاری کارمندان می تواند موجب بهبود نسبی در شرایط موجود به عنوان راهکاری موقت و کوتاه مدت باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.