کد خبر : 6218
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 22:29

انتقال دارایی‌های ایران در کره جنوبی به بانک قطری در حال انجام است

انتقال دارایی‌های ایران در کره جنوبی به بانک قطری در حال انجام است
یک منبع سیاسی ارشد در منطقه که خواست نامش فاش نشود، گفته که «تنها دو میلیارد برای انتقال به بانک‌های قطری باقی مانده است».

به گزارش اقتصاد پرس؛ انتقال دارایی‌های ایران در کره جنوبی به قطر زودتر از موعد مقرر در حال انجام است و بخش بزرگی از ۶ میلیارد دلار مسدود شده انتقال یافته است. یک منبع سیاسی ارشد در منطقه که خواست نامش فاش نشود، گفته که «تنها دو میلیارد برای انتقال به بانک‌های قطری باقی مانده است».

ظاهراً هدف از تکمیل انتقال پول به موقع برای تبادل زندانیان ایران و آمریکا، در ارتباط با نشست آتی مجمع عمومی آتی سازمان ملل است. انتظار می‌رود ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برای شرکت در گردهمایی سالانه رهبران جهان به ایالات متحده سفر کند.

در حالی که تعداد کمی از ناظران انتظار احیای قریب‌الوقوع توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ را دارند، منابع آگاه اذعان داشته‌اند که تلاش‌ها برای تشکیل نشستی در نیویورک بین ایران و سایر کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای، یعنی بریتانیا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه در حال انجام است.

پیشبرد روابط ایران و اعراب

همچنین تلاش هایی برای پیشبرد روابط رو به رشد اعراب و ایران در حال انجام است. علی باقری کنی، دیپلمات ارشد ایرانی در ۲۴ اوت گفت که در چارچوب روابط منطقه‌ای اخیراً بهبود یافته، وزرای خارجه ایران، عراق و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک دیدار خواهند کرد. اما این ابتکار تاکنون از سوی دیگر طرف‌ها تایید نشده و ظاهراً در مورد آن اختلاف وجود دارد. حتی اگر جلسه نیویورک برگزار شود، سؤالاتی در مورد برنامه بازی بزرگتر وجود دارد.

در حالی که به طور منطقی می توان انتظار داشت که مباحث مراحل اولیه هر گردهمایی به مناقشات اصلی نپردازد، باید تفاهمی اصولی وجود داشته باشد تا در نهایت به مسائلی که از سوی همه طرف ها در اولویت هستند رسیدگی شود. مسئله اخیر می‌تواند شامل موضوعاتی عام‌تر مانند ایمنی حمل و نقل تجاری و امنیت دریایی باشد.

منبع: امواج مدیا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.