کد خبر : 18843
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 14:36

مشخصات خودروهای وارداتی که در مرحله اول عرضه شدند

مشخصات خودروهای وارداتی که در مرحله اول عرضه شدند
بنا بر جدیدترین اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، این سامانه جهت انتخاب خودرو توسط متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کرده‌اند، از روز شنبه 27 آبان تا ساعت 23:59 روز دوشنبه 29آبان در دسترس خواهد بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هیچگونه ثبت نامی در این مرحله انجام نخواهد شد و انتخاب خودرو صرفا برای ثبت‌ نام کنندگان قبلی است.

اما چه خودروهایی در این مرحله واگذار می‌شوند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

توسان

یکی از خودروهایی که در این اطلاعیه وجود دارد، هیوندایی توسان است که قیمت پایه آن یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان اعلام شده است.

در میان خودروهای این شرکت، توسان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور ساخت این شرکت و همچنین دومین محصول پرفروش هیوندای در ایالات متحده را یدک می‌کشد.

هرچند در مواردی طراحی نسل جدید توسان اشتراکاتی با هیوندای النترا جدید دارد اما این خودرو نه تنها در میان محصولات هیوندایی بلکه در میان خودروهای هم رده نیز از هویتی منحصربفرد برخوردار است.

هیوندای توسان وارداتی جدید، مجهز به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که قدرت ۱۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

النترا

در این اطلاعیه، قیمت هیوندای النترا ۲۰۲۳ نیز یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان اعلام شده است.

این مدل از هیوندای مجهز به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با حجم موتور ۱٫۶ لیتری و حداکثر قدرت۱۲۷٫۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور۱۵۸ نیوتن متر و باکی ۴۷ لیتری است.

فاصله محورها و طول کلی هیوندای النترا به ترتیب ۲٫۵ و ۵ سانتی‌متر افزایش یافته است. این خودرو عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده، تغییراتی که به یاری طراحی خاص بدنه که بنابر اعلام سازنده به شکل یک کوپه چهار در ساخته شده، بیشتر هم به چشم می‌آید.

اکسنت

دیگر خودروی موجود در این اطلاعیه هیوندای اکسنت است که قیمت آن یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون به تصویب رسیده است.

سدان جمع و جور هیوندای که نخستین بار در سال ۱۹۹۴ با نام اکسنت معرفی شد، جدیدترین مدل آن، با پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب‌­بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور یا ۱٫۵ لیتری T-GDI توربوشارژ با ۱۶۰ اسب‌­بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن‌متر گشتاور روانه بازار خودرو شده است. این دو پیشرانه­ با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه خودکار همراه می‌شود.

سه مدل خودروی وارداتی دیگر نیز که در این اطلاعیه به آنها اشاره شده است، قیمت علی الحساب در مبادی ورودی آنها اعلام شده است.

کرتا

هیوندای کرتا، که در برخی بازارها با نام هیوندای iX25 نیز عرضه می‌شود، نمای جلوی آن به واسطه اجزای نورانی داخل آن و جلوپنجره جدید، به دو مدل سانتاکروز و توسان شباهت یافته است.

تمام تریم‌های هیوندای کرتا به پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی بنزین‌سوز (G4FL) که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا CVT (که هیوندای آنرا با نام iVT معرفی کرده) به محور جلو انتقال می‌دهند.

آئولوس

دانگ فنگ جدید ایران خودرو از زیرمجموعه آئولوس (AELOS) است و مدل آن نیز در بازار چین، ایشوان مکس (YIXUAN MAX) نام دارد ولی در بازار کشورمان، با نام SHINE MAX به فروش می‌رسد.

این خودروی با مشخصات فنی موتور ۱٫۵ لیتری TGDi با کد اختصاری TP1 دارد که حدود ۱۸۷ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر و همچنین حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت وارد بازار خودرو خواهد شد.

اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.