کد خبر : 23732
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 9:27

محمد مهاجری:

حتی وضعیت یک سطل ماست هم در دولت رئیسی نابسامان است

حتی وضعیت یک سطل ماست هم در دولت رئیسی نابسامان است

محمد مهاجری گفت: دستاورد دولت از سفره مردم معلوم است؛ آن هم زمانی که دلار افسارگسیخته در حال افزایش است و وضعیت سکه و طلا و حتی یک سطل ماست در دولت رئیسی نابسامان است.

اقتصاد پرس | روزنامه هم میهن با محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره عملکرد دولت رئیسی گفت‌وگو کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

در واقع این دولت در وعده دادن و عدم اجرای وعده رکوردشکن است؛ به‌ویژه در حوزه اقتصادی و روابط خارجی تقریباً و تحقیقاً هیچ‌یک از وعده‌های این دولت اجرا نشده است. برخی از اقداماتی که با نام تحقق وعده انجام شده نیز بیشتر نمایشی است و برون‌داد مفیدی از وعده‌های محقق‌شده نیز نمی‌بینیم؛ مانند پیوستن ایران به بریکس و پیمان شانگهای، بیشتر جنبه نمایشی داشته و تاثیر عملی در اقتصاد و دیپلماسی کشور نداشته است.
آقای رئیسی از منتهی‌الیه ناکارآمدترین عناصر تندرو جریان راست استفاده کردند. اگر هم افرادی هستند که وابستگی به این جریان ندارند، در دولت چندان محلی از اعراب ندارند و در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در واقع دولت ایشان عملاً دولت جبهه پایداری، آن‌هم تندروترین افراد جبهه پایداری هستند.
کسی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد، با توجه به پرستیژ سیاسی‌ای که دارد، باعث می‌شود تا افراد به سمت او متمایل شوند یا عدم تمایل پیدا کنند؛ از آنجایی که آقای رئیسی هیچ‌وقت یک چهره سیاسی و عنصر برجسته سیاسی در سپهر سیاسی ایران به حساب نمی‌آمد و او چهره اجتماعی و فرهنگی هم نیست؛ چنانچه پیشتر آقای خاتمی چهره فرهنگی محسوب می‌شد، آقای احمدی‌نژاد یک ژست اجتماعی داشت، آقای روحانی یک ژست سیاسی و دیپلماتیک داشت و آقای هاشمی نیز چهره سیاسی-اقتصادی داشت، اما برای رئیسی هیچ‌وجه ممیزه‌ای نمی‌شود برشمرد که ایشان را جزو چهره‌های طراز برتر نشان دهد و شیوه عملکرد خود او بود که باعث شد تا این جریان اصولگرا در دولت او ریشه بدواند.
خیلی نیازی نیست که برای ایشان دستاورد بتراشیم، این کار را دولتی‌ها انجام می‌دهند. دستاورد دولت از سفره مردم معلوم است؛ آن هم زمانی که دلار افسارگسیخته در حال افزایش است و وضعیت سکه و طلا و حتی یک سطل ماست در دولت رئیسی نابسامان است. اگر قبلاً گفته‌ام که این دولت ضعیف‌ترین دولت تاریخ ایران است، باز هم بر این گفته تاکید می‌کنم.
خیال آقای رئیسی راحت است که در انتخابات ۱۴۰۴ ولو با مشارکت ۲۰ درصدی نیز رئیس‌جمهور خواهد شد. بنابراین وقتی دغدغه‌ای ندارد که در یک انتخابات پرشور رای بیاورد، تلاشی هم برای جلب رضایت مردم نخواهد کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.