کد خبر : 10665
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 15:47

هشدار خطر حمله هکری برای کاربران گوگل کروم 

هشدار خطر حمله هکری برای کاربران گوگل کروم 
آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی جدید کروم به‌صورت فعالانه توسط هکرها استفاده می‌شود و به‌همین‌دلیل گوگل به کاربرانش توصیه کرده است سریعاً این مرورگر را به‌روزرسانی کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ گوگل کروم یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط گوگل توسعه یافته‌است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز با اجزای نرم‌افزار رایگان اپل وب کیت و موزیلا فایرفاکس ساخته شد و بعد از آن به لینوکس، مک او اس، آی او اس و اندروید منتقل شد، جایی که مرورگر پیش فرض در سیستم عامل است. مرورگر همچنین جزء اصلی سیستم عامل کروم است، جایی که به عنوان بستری برای برنامه‌های وب عمل می‌کند.

کاربرانی که از مرورگر کروم روی سیستم کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، باید بدانن مرورگر کروم دارای یک باگ بسیار خطرناک است که به هکرها، امکان نفوذ به سیستم و کنترل کامل آن را می دهد. متاسفانه این باگ به اندازه ای جدی و خطرناک است که می تواند کلیه سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش و لینوکس را تحت تاثیر قرار دهد.

هک شدن کامپیوتر با مرورگر کروم یک مشکل جدی است اما راه حل هایی هم برای مقابله با آن ارائه شده است. به عنوان مثال، گوگل برای این منظور، پچ امنیتی شماره ۷۲٫۰٫۳۶۲۶٫۱۲۱ را برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرده است. به این ترتیب، کاربران در نقاط مختلف دنیا می توانند این پچ را دانلود و نصب نموده و از آسیب ها و خطرات ناشی از هک شدن سیستم شان در امان باشند.

اما حالا آسیب‌پذیری صفرروزه‌ی جدید کروم به‌صورت فعالانه توسط هکرها استفاده می‌شود و به‌همین‌دلیل گوگل به کاربرانش توصیه کرده است سریعاً این مرورگر را به‌روزرسانی کنند.

آسیب‌پذیری صفرروزه، باگی امنیتی است که قبل از آگاهی توسعه‌دهنده‌ی محصول، توسط پژوهشگران مستقل کشف می‌شود. عبارت صفرروزه بدین معنی است که هیچ فرصتی برای رفع باگ وجود ندارد و احتمال موفقیت حملات هکری بالا است.

باگ امنیتی جدید کروم که با کد CVE-2023-5217 رهگیری می‌شود، ممکن است برای سرقت داده‌ی کاربران به هکرها کمک کند. موزیلا نیز تأیید کرده که فایرفاکس دربرابر باگ جدید آسیب‌پذیر است. فرمت VP8 WebM به‌صورت بسیار گسترده استفاده می‌شود و همین موضوع، سرویس اکثر شرکت‌های بزرگ مثل لاجیتک و انویدیا و ای‌ام‌دی را آسیب‌پذیر می‌کند.

با اعلام گوگل، بهره‌برداری هکرها از آسیب‌پذیری جدید آغاز شده است. این شرکت هیچ جزئیات دقیقی درباره‌ی حملات ارائه نداده است. با نصب کروم ۱۱۷ و فایرفاکس ۱۱۸ امنیت سیستم خود را افزایش دهید.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.